آسیب پذیرترین کشور در برابر گرمایش جهانی مشخص شد

© Depositphotos.com / ParabolStudioبشریت در چه سالهایی با بالاترین سطح گرمایش جهانی روبرو خواهد شد؟
بشریت در چه سالهایی با بالاترین سطح گرمایش جهانی روبرو خواهد شد؟  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
عضو شوید
  گرم‌شدن کره زمین منجر به افزایش دما در بسیاری از نقاط جهان شده است و محققان در حال بررسی نحوه تاثیر آن بر مرگ‌ومیر ناشی از گرما هستند.
 به گزارش اسپوتنیک، Bloomberg  با استناد به مطالعه ای که  در مجله علمی آمریکایی Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است، می‌نویسد که آسیب پذیرترین مردم در برابر گرمای کشنده که جهانیان با آن روبرو شده است ساکنان هند می‌باشند.
بر اساس این گزارش ، بیش از نیمی از جمعیت زمین  که به دلیل افزایش دمای جهان با گرمای تهدید کننده زندگی روبرو شده اند، در هند زندگی می کنند.
گرمایش زمین کدام کشورها را از بین خواهد برد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
گرمایش زمین کدام کشورها را از بین خواهد برد؟
محققان با استفاده از شاخص WBGT- شاخصی که دما و رطوبت هوا، سرعت باد و تابش گرما را اندازه گیری می‌کند وضعیت آب و هوایی 13115 شهر در سراسر جهان را  از بازه زمانی 1983 تا 2016 با یکدیگر مقایسه کردند. این شاخص همچنین شاخص "دماسنج رطوبت" نیز نامیده می شود. سازمان بین المللی استاندارد می گوید هنگامی که میزان دما در این دماسنج بیش از 30 درجه سانتیگراد باشد، کارگران به دلیل گرمای بیش از حد با بیماری های بالقوه کشنده ای روبرو می شوند. ساکنان شهری در هند (دومین کشور پرجمعیت جهان) در سه دهه گذشته بیشترین بار گرم شدن کره زمین را متحمل شده اند و بسیاری از شهروندان دیگر کشورها را تحت تأثیر قرار داده و خطرات سلامتی آنها را افزایش داده است.
قرار گرفتن در معرض گرمای شدید در مناطق شهری بسیار جدی تر از آن است که قبلاً تصور می شد و  این خطر در بسیاری از مناطق دیگر همچنان در حال افزایش است. تقریباً از هر پنج نفر ساکن زمین در طول 30 سال گذشته یک نفر در معرض گرمای شهر قرار گرفته است.
17 شهر هند از 50 شهرجهان است که بیشتر تحت تأثیر امواج گرمای شدید ناشی از تغییرات آب و هوایی قرار گرفته اند. رتبه دوم در رتبه بندی جهانی متعلق به دهلی نو است و داکا، پایتخت بنگلادش،  در صدر فهرست قرار گرفت.
در منطقه شمال‌غربی هند نیز ده‌ها میلیون نفر تحت تاثیر موج گرما قرار گرفته‌اند. اداره هواشناسی هند اخیرا هشدار داد که دهلی نو، پایتخت کشور، و مناطق اطراف آن، به «گرمای شدید» دچار شده‌اند. دمای این منطقه به بالای 40 درجه رسیده است که حدود هفت درجه گرم‌تر از حد معمول است. گرما از یک طرف و تاخیر در بادهای موسمی امسال از طرف دیگر، باعث شده است که کشاورزان در ایالاتی مثل راجستان دوران سختی از سر بگذرانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала