درگیری های شدید میان طالبان  وجبهه مقاومت در "عنابه" پنجشیر

© Sputnik / StringerОполченцы «Второго сопротивления» в Панджшере
Ополченцы «Второго сопротивления» в Панджшере - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
عضو شوید
برخی گزارش ها از ولایت پنجشیر از درگیری های شدید میان جبهه مقاومت و طالبان در ولسوالی "عنابه" این ولایت خبر می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی "افغانستان انترنشنال" روز چهارشنبه از درگیری های شدیدی در ولایت پنجشیر در شمال افغانستان میان شبه نظامیان جنبش طالبان (سازمان ممنوع در روسیه) که قدرت را در کشور به دست گرفته اند و نیرو های جبهه مقاومت ملی خبر داد.
به گفته منابع این شبکه، شب گذشته نبردهای شدید در منطقه روستای زمانکور در ولسوالی "عنابه" رخ داد و حدود دو ساعت به طول انجامید. هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه اعلام نشده است.
نیروهای مقاومت در کدام قسمت پنجشیر با طالبان درگیر اند؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2021
نیروهای مقاومت در کدام قسمت پنجشیر با طالبان درگیر اند؟
طالبان پس از اعلام تصمیم آمریکا در بهار امسال برای خروج نیروهای خود از افغانستان، عملیات گسترده ای را برای ایجاد کنترل بر کشور آغاز کردند. در 15 آگست ، طالبان بدون جنگ وارد کابل شدند و رئیس جمهور اشرف غنی از کشور فرار کرد. نیروهای مخالف طالبان در پنجشیر به رهبری احمد مسعود جبهه مقاومت ملی را سازماندهی کردند. امرالله صالح ، معاون رئیس جمهور سابق،  که خود را سرپرست دولت اعلام کرد ، از جبهه مقاومت حمایت کرد
در همین حال ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان، در تاریخ 6 سپتامبر (15 سنبله) در یک نشست خبری در کابل، ضمن اعلام پایان جنگ و استقلال افغانستان، گفت که این گروه به کسی اجازه نخواهد داد تا در برابر طالبان و شهروندان این کشور قرار گیرد.
سخنگوی طالبان مدعی شد که جنگ چندین ساله افغانستان با تصرف ولایت پنجشیر در 100 کیلومتری کابل پایان یافت و اکنون باید شهروندان این کشور برای پیشرفت و ترقی افغانستان با گروه طالبان همکاری کنند. از سویی احمد مسعود، رهبر «جبهه مقاومت ملی» افغانستان در یک پیام صوتی فراخوان قیام عمومی داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала