Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فروش سهم منچستری خانواده گلیزر در بازار بورس نیویورک

© Sputnik / Владимир Песня /  مراجعه به بانک تصاویر اولدترافورد
اولدترافورد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
عضو شوید
خانواده گلیزرز 9.5 میلیون سهم دیگری خود در باشگاه منچستریونایتد را برای فروش گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک؛ خانواده گلیزرز 9.5 میلیون سهم دیگرش در منچستریونایتد را در بورس نیویورک - به ارزش 186.86 میلیون دالر - قرار داده است، اگرچه بیانیه‌ای روشن می‌کند که باشگاه "هیچ درآمدی از فروش دریافت نخواهد کرد."
طرفداران یونایتد از زمان تصاحب این باشگاه در سال 2005 با صاحبان آمریکایی آن رابطه‌ای خوبی نداشته‌اند و ناامیدی‌ها پنج ماه پیش با تشکیل سوپرلیگ اروپا به نقطه اوج‌اش رسید.
جوئل گلیزر رییس هیئت رئیسه، در قلب نقشه فاجعه‌بار برای تغییر وضعیت فوتبال بود که با واکنش شدید طرفداران، بازیکنان سابق و نخست وزیر بوریس جانسون روبرو شد.
بازی لیگ برتری شیاطین سرخ مقابل لیورپول در اپریل گذشته به دلیل اعتراض هواداران به تعویق افتاد و تعدادی از هواداران قبل از دیدار پشت درهای بسته وارد اولدترافورد شدند. و سه شنبه‌شب یونایتد فروش بورس نیویورک را به نام مدیران باشگاه کوین گلیزر و ادوارد گلیزر اعلام کرد.
مارچ گذشته، آورام گلیزر 70 میلیون پوند سهام در باشگاه را فروخت. در آن موقعیت، یونایتد نیز از فروش هیچ پنی دریافت نکرد. این آخرین فروش سهام نشان دهنده هشت درصد کل مالکیت خانوادگی باشگاه است.
علی‌رغم عرضه تعداد زیادی سهم دیگر در بازار - به ارزش تقریبی 14.43 پوند برای هر سهم – خانواده گلیزرز هنوز 69 درصد از سهام یونایتد را در اختیار دارند و بی‌بی‌سی گزارش می‌دهد که آمریکایی‌های غیرحرفه‌ای همچنان متعهد به شیاطین سرخ هستند.
با توجه به حجم زیادی از سهام در حال فروش، اعتقاد بر این است که گلیزرز ارزش بازار سهام 137.12 میلیون پوند را برای 9.5 میلیون سهم به جیب نمی‌زند و انتظار می‌رود مجموع کمتری داشته باشد.
گلیزرز پس از شکست در سوپرلیگ اروپا به دنبال جبران با هواداران یونایتد بوده است. جوئل گلیزر از آن زمان تاکنون دو بار در انجمن‌های طرفداران شرکت کرده و متعهد شده که طرح اشتراک حامیان را اجرا کند.
او گفت که این طرح "نسبتاً پیچیده" است و باشگاه "از این موانع" عبور خواهد کرد تا هواداران را به باشگاه نزدیک کند.
گليزر پس از اولين ملاقات‌اش با حاميان گفت: "من خوشحال شدم که به انجمن طرفداران ملحق شدم تا به نظرات حاميان گوش دهم، به سوالات آنها پاسخ دهم و نظرات خود را درباره نحوه بهبود نحوه کار با یکدیگر به اشتراک بگذارم. ما به عنوان مالک‌ها دقیقاً همان چیزی را می‌خواهیم که هواداران آرزو دارند؛ - یک تیم موفق و یک باشگاه قوی - و ما می‌خواهیم برای دستیابی به این اهداف به صورت مشارکتی کار کنیم. هواداران مایه حیات منچستریونایتد هستند و من شخصاً متعهد هستم که از طریق ایجاد یک هیئت مشاوره طرفداران و یک طرح اشتراک گذاری هواداران اطمینان حاصل کنم که صدای آنها تقویت می‌شود."
یونایتد همچنین در پنجره نقل و انتقالات تابستانی هزینه‌های زیادی را صرف تقویت تیم اوله گونار سولشیر در فصل 2021-22 کرد. مجموعاً 135.3 میلیون پوند برای جیدون سانچو، رافائل واران و کریستیانو رونالدو هزینه شد، بازگشت دومی ضربه‌ای را در بازو برای طرفداران باشگاه ایجاد کرد.
با این حال، یونایتد شروع مختلطی را در فصل با نمایش‌های کم رنگ مقابل استون ویلا، اورتون و یانگ بویز انجام داد که باعث ناراحتی هواداران گردید.
این مربی تابستان امسال قراردادش را تا سال 2024 تمدید کرد، در حالی که اسپورت میل روز دوشنبه فاش کرد که مایک فلان دستیار سرمربی وی در رای اعتماد عمده به سرمربی یونایتد تمدید قرارداد کرده است.
آورام و جوئل از زمان مرگ پدرشان مالکوم در سال 2014 رئیس مشترک بوده‌اند. در اوایل تابستان امسال، درآمد کلی باشگاه با وجود تأثیرات مداوم همه گیر کروناویروس، تنها چهار درصد کاهش یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала