Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مدیریت بارتومئو فاجعه بود؛ گریزمن با کیسه خالی خریده شد

© REUTERS / SERGIO PEREZآنتوان گریزمن
آنتوان گریزمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
عضو شوید
ریورتر مدیر اجرایی باشگاه بارسلونا در مورد مسائل مالی این تیم صحبت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، فران ریورتر مدیر اجرایی بارسلونا به انتقاد از عملکرد مدیریتی افتضاح جوزپ ماریا بارتومئو پرداخت و از میزان ضررهای مالی این باشگاه گفت.
به نقل از مارکا، در حالی که اخیرا گزارش مالی بارسلونا منتشر شده است مدیر ورزشی بارسلونا درباره افتضاح مدیریتی بارتومئو در جذب بازیکنان بزرگ گفت:
 "تیم مدیریتی بارتومئو هیچ برنامه ریزی مالی نداشت. با توجه به اسنادی که به دست ما رسیده، وقتی آن ها تصمیم به جذب آنتوان گریزمان گرفتند که هیچ برنامه ای برای پرداخت پولش نداشتند. شبی که گریزمان را خریداری کردند، متوجه شدند هیچ پولی ندارند و تلاش کردند وام بگیرند."
وی در مورد کوتینیو نیز گفت: "جذب کوتینیو 120 میلیون یورو هزینه داشت که 16.6 میلیون یورو هزینه اضافه بر سازمان داشت. آن ها بازیکنان را می خریدند، بدون این که بدانند می توانند پول بازیکن و باشگاه را بدهند یا خیر. بارسلونا در فصل 20-2019 مبلغ 43 میلیون یورو و در 9 ماه 2021، 65 میلیون یورو فقط به خاطر کرونا ضرر کرده است. درآمد ها به واسطه توقف بازی ها، پخش تلویزیونی و حضور نداشتن هواداران، متوقف شد و این یعنی کووید، تبعات سنگینی برای بارسلونا داشت."
ریورتر درباره اقدامات مالی باشگاه گفت:
"برای جلوگیری از انحلال باشگاه، برنامه ریزی کردیم. با توجه به صفر بودن درآمد ها، دستمزد تیم های ورزشی مان را 155 میلیون یورو کاهش دادیم. ساختارهای مالی درباره بازپرداخت بدهی را از کوتاه مدت به بلند مدت تغییر داده ایم.
در فصل 21-2020، درآمدهای باشگاه 631 میلیون یورو و هزینه ها، 1136 میلیون یورو بوده است. بدهی 595 میلیون یورویی با نرخ بهره 1.98 در عرض ده سال پرداخت خواهند شد. ما تصمیم گرفتیم حجم دستمزد ها را کم کنیم و روی جوانان لاماسیا تکیه کنیم. این یک قمار حساب شده است.
بارسلونا در تاریخ خود، بحران های زیادی داشته اما همواره توانسته بر آن ها غلبه کند. هیئت مدیره ما طرحی دارد که سرمایه گذاران آن را قبول کرده اند و بارسلونا دوباره می خواهد بهترین باشگاه شود. ما ستون هایی چون لاماسیا را در اختیار داریم. پروژه Espai Barca برای ما بسیار مهم است و به دنبال کسب درآمدهای جدید هستیم. ما در جهان بیش از 400 میلیون هوادار داریم و باید با شناخت از آن ها، نحوه تعامل مان با آن ها را تغییر دهیم. باید با صبوری، دوباره شماره یک شویم."
فران ریورتر در مورد مدیریت قبلی بارسلونا اضافه کرد:
" در حال حاضر تنها چیزی که می توانم تایید کنم، این است که مدیریت گذشته عملکرد افتضاح و فاجعه باری داشت. همان طور که در پرونده گریزمان توضیح دادم، آن ها هیچ طرح مالی نداشتند و فقط در زمان حال تصمیم گیری می کردند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала