برنامه غذایی جهان: 14 میلیون افغان را فقر و گرسنگی شدید تهدید می‌کند

© Sputnik / Stringer برنامه غذایی جهان: 14 میلیون افغان را فقر و گرسنگی شدید تهدید می‌کند
 برنامه غذایی جهان: 14 میلیون افغان را فقر و گرسنگی شدید تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
عضو شوید
مسوولان برنامه غذایی جهان در افغانستان هشدار می‌دهند که با فرا رسیدن زمستان امسال و مشکلات کنونی، اوضاع در افغانستان بحرانی‌تر خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسوولان این برنامه همزمان با آغاز یک برنامه بزرگ کمک‌رسانی به مردم می‌افزایند که در حال حاضر بیش از چهارده میلیون تن در کشور مصونیت غذایی ندارند و بیش از سه میلیون کودک با سوء تغذیه روبرو اند.
به گفته آنان، به بیش از سه میلیون و نُه صد هزار تن در ماه گذشته بسته‌های مواد غذایی کمک کرده اند، کمک‌های که رئیس این نهاد آن را بسنده نمی‌داند.
هشدار سازمان ملل درباره بحران انسانی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2021
هشدار سازمان ملل درباره بحران انسانی در افغانستان
مری الن، رئیس سازمان غذایی جهان در افغانستان، گفت: «ما به پول‌های که برای افغانستان در کنفرانس ژنو تعهد شده بود، نیاز داریم، تا سازمان‌های مانند برنامه غذایی جهان و یونیسف بتوانند با راه اندازی برنامه‌های بزرگ بشردوستانه مردم افغانستان را در این وضع بحرانی کمک کنند».
وی در بخش دیگر از صحبت هایش افزود: «زمستان در راه است و نیاز نیست که بگویم زمستان اینجا چقدر سخت است. بهای مواد خوراکی و سوخت رو به افزایش استند. ما باید قبل از اینکه وقت مان تمام شود، دست به کار شویم».
خانواده‌های که برای دریافت کمک‌های برنامه غذایی جهان سازمان ملل صف کشیده اند، می‌گویند که وضع اقتصادی خانواده‌های شان به حدی خراب است که حتی پول انتقال این کمک‌ها را به خانه ندارند.
حلیمه باشنده ناحیه شانزدهم شهر کابل به طلوع‌نیوز گفت: «خانه کرایی دارم. طفل شیرخوار دارم و از صبح وقت که این‌جا آمده‌ام. این کمک‌ها کافی نیست. در وضعیت بد قرار داریم».
غلام محمد باشنده ناحیه شانزدهم شهر کابل است، او گفت: «تنها یک کاریگر در خانه داریم. بقیه همه بی‌کار استیم، با وجودی که چهار یا پنج نفر استیم».
بسته‌های مواد غذایی به بیش از یک هزار و شش صد خانواده که شامل آرد، روغن، دال و نمک می‌شود، در ناحیه شانزدهم شهر کابل و در چارچوب برنامه‌های غذایی جهان توزیع شد.
بر بنیاد آمارهای برنامه غذایی جهان، بیش از نیمی از جمعیت افغانستان ازبهر خشک سالی و وضع بد اقتصادی در کشور با نبود مصونیت غذایی روبرو اند و نیاز به رسیدگی عاجل دارند.
رئیس این برنامه می‌گوید که این نهاد تا پایان سال جاری یک صد میلیون دالر برای تهیه مواد غذایی برای افراد نیازمند در افغانستان نیاز دارد و در سال آینده این رقم به سه صد میلیون دالر خواهد رسید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала