Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

چیزی بالاتر از فاجعه؛ بارسلونا در فصل گذشته چقدر ضرر کرده است؟

CC0 / Unsplash / Camp Nou, sân nhà của câu lạc bộ bóng đá FC Barcelona
Camp Nou, sân nhà của câu lạc bộ bóng đá FC Barcelona - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
عضو شوید
وضعیت مالی وخیم بارسلونا نشان میدهد که این تیم در فصل گذشته 481 میلیون یورو ضرر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، بارسلونا در کنار اینکه درگیر مشکلات فنی و عدم نتیجه گیری در رقابت های لالیگا و لیگ قهرمانان قرار دارد، با بحران شدید مالی و ضرر هنگفت مالی نیز روبه رو است.
در تازه گزارش مالی این باشگاه که در وب سایت رسمی بارسلونا مشخص شده است که پس از کاهش درآمد و افزایش مصارف باشگاه، بارسلونا در 2020-2021 409 میلیون پوند که معادل 481 میلیون دالر میشود را ضرر کرده است.
​این در حالیست که درآمد باشگاه نیز 26 درصد کاهش یافته و در مقایسه با سال قبل از کرونا که این تیم 855 میلیون یورو درامد داشته، تنها 631 میلیون یورو درآمد کسب کرده است که دلیل اصلی آن نیز بحران کرونا و عدم حضور تماشاگران در استادیوم بوده است.
​با تمام اینها، بارسا پس ازینکه بازیکنان با کاهش حقوق موافق کردند، 19 درصد مفاد به کیسه زد که طبق آمار این رقم 955 میلیون یورو به 1.14 میلیارد یورو افزایش یافت. باشگاه تا ماه جون امسال 451 میلیون یورو بدهی داشته این در حالیست که طبق اعلام لاپورتا، بدهی های فصل های اخیر این تیم بیش از 1.1 میلیارد پوند بوده است.
در همین حال هفته گذشته سقف دستمزد بارسلونا از 246 میلیون پوند به 85 میلیون پوند کاهش یافت. این در حالیست که در فصل 19-2018، حقوق کاتالان ها 671 میلیون یورو (580 میلیون پوند) بود که در ادامه به 382.7 میلیون یورو (331 میلیون پوند) کاهش یافت.
خوآن لاپورتا، رئیس باشگاه در اوایل تابستان به خبرنگاران گفت دستمزد لیونل مسی برابر با 110 درصد درآمد آنها است که این برای باشگاه یک فاجعه مالی واقعی بود.
با این حال باشگاه سعی کرد قسمتی ازین بدهی و بحران مالی را با فروش بازیکنانش سامان دهد و به همین خاطر آنتوان گریزمان به اتلتیکو مادرید بازگردانده شد، مسی راهی PSG شد و میرالم پیانیچ نیز به صورت قرضی به بشیکتاش پیوست.
بحران مالی بارسلونا در تابستان امسال و زمانی که ممفیس دپای، امرسون، سرخیو آگوئرو و اریک گارسیا به این تیم پیوستند، تحت تأثیر این واقعیت قرار گرفت، زیرا مشخص شد که باشگاه توان خرید بازیکنان قرارداد دار را ندارد و فقط میتواند بازیکنان آزاد را به خدمت بگیرد.
با این تفاسیر نیز میتوان انتظار داشت بارسلونا تا زمانی که اوضاع مالی اش را سر و سامان ندهد، توانایی خرید بازیکن در لالیگا نخواهد داشت. بارسای رونالد کومان پس از سه پیروزی در لیگ از هفت بازی ابتدایی، وضعیت جالبی در جدول ندارند و با دو شکست متوالی در لیگ قهرمانان نیز، شروع نا امید کننده ای داشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала