Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

امارات 0 ایران 1؛ پیروزی سخت ایران با طعم صدرنیشینی در گرمای دُبی

© Sputnik / Михаил Воскресенский /  مراجعه به بانک تصاویر مهدی طارمی بازیکن ایرانی پورتو Russia World Cup Iran - Portugal
مهدی طارمی بازیکن ایرانی پورتو   Russia World Cup Iran - Portugal - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
عضو شوید
تیم ملی ایران با درخشش مهدی طارمی به برتری ارزشمند در زمین امارات دست یافت.
به گزارش اسپوتنیک؛ دو تیم ملی امارات متحده عربی و ایران در چارچوب بازی‌های هفته سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا، در ورزشگاه زعبیل به مصاف هم رفتند که در نهایت ایرانی‌ها با درخشش لژیونر نام آشنای شان به پیروزی ارزشمند یک بر صفر دست یافتند.
در این بازی که نیمه اول پرتنش اما بدون گل به پایان رسید، دو تیم در نیمه دوم تمام تلاش شان را به خرچ دادند تا به گل برسند اما گویا شانس با هیچ کدام یار نبود و هرچه زدند به در بسته خورد تا این‌که سردار آزمون زمینه ساز گل زیبای برای طارمی شد تا ستاره باشگاه پورتوی پرتگال توپ را با عبور از دروازه‌بان گوشه دروازه جای بدهد و پیروزی ارزشمند کشورش را به دست آورد.
البته در دقیقه 60 این بازی؛ روی ضد حمله سریع اماراتی‌ها علی مبخوت در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار گرفت اما خلیل زاده پیش از ورود این بازیکن به داخل محوطه جریمه، تعادل او را بهم ریخت. این خطا با کارت سرخ مستقیم برای شجاع همراه بود که لحظات بعد دوباره از سوی "کریستوفر جیمز" داور این دیدار به دلیل آفساید بازیکن حریف رد شد و بازیکن دوباره به ترکیب ایران برگشت.
در مهم‌ترین لحظه (دقیقه 89)؛ سردار آزمون پنالتی که توسط طارمی به دست آمده بود را، زمینی به سمت راست دروازه امارات زد که علی خصیف آنرا به خوبی دفع کرد تا بازی بعد از دقایق اضافه نیز با همان حساب یک بر صفر به فرجام برسد.
با این برتری ایران که به خاطر پیروزی 2-1 کوریا برابر سوریه صدر را از دست داده بود، 9 امتیازی شد و با اقتدار در صدر گروه A تکیه زد.
حالا تکلیف صدرنشین گروه در هفته بعدی مشخص خواهد شد جایی که ایران و کوریا در تهران ایران با هم روبرو می‌شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала