Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رئیس لالیگا: "می‌توانم ثابت کنم که پی‌اس‌جی فیرپلی مالی را نقص کرده"

© AP Photo / Paul WhiteJavier Tebas, presidente de LaLiga
Javier Tebas, presidente de LaLiga - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
عضو شوید
خاویر تباس رئیس سازمان لالیگا مدعی است که مدرکی دارد؛ مبنی بر این‌که پاری‌سن‌ژرمن از قوانین فیرپلی مالی تخلف کرده است.
به گزارش اسپوتنیک؛ پاری‌سن‌ژرمن توانست در تابستان طی یک انتقال رایگان لیونل مسی را به خدمت بگیرد و او را با دستمزد فوق العاده به تیمی اضافه کردند که از ستاره‌های درجه یک دنیا مانند نیمار و کیلیان امباپه پُر شده بود.
با وجود پروتکل‌هایی برای اطمینان از این‌که باشگاه‌ها بیش از درآمدش هزینه نکنند، خاویر تباس رئیس لالیگا تأکید می‌کند که PSG احتمالاً نمی‌تواند درآمد مورد نیاز برای پرداخت هزینه تیمی را که در اختیار دارد، ایجاد کند.
تباس در مصاحبه با اکیپ فرانسه گفت:
"من از PSG انتقاد می‌کنم زیرا پول لازم را برای تیمی که در اختیار دارد بدست نمی‌آورد. این باعث ایجاد تحریف در رقابت در اقتصاد فوتبال اروپا می‌شود و این با حمایت واقعی مطابقت ندارد."
تباس در ادامه به تندی پرسید:
"پاری‌سن‌ژرمن چگونه می‌تواند به ما توضیح دهد که تیمش تقریباً 600 میلیون یورو است؟ اگر لیگ 1 را ببرید، بیش از 45 میلیون یورو برنده نخواهید شد؛ غیر ممکن است. من از رئیس PSG و رئیس لیگ فرانسه دعوت کردم تا اعدادی که داریم و بی نظمی‌ها در کجاست را به آنها نشان دهد ولی جوابم را ندادند. آنها به سرعت از من انتقاد می‌کنند اما به من جواب نمی‌دهند."
تباس اضافه کرد:
"می‌توانم ثابت کنم که با چه ارقامی بازی جوانمردانه مالی را تخلف کرده‌اند. اگر مسی و نیمار در پاری‌سن‌ژرمن بمانند، برایم مهم نیست. نکته اینجاست که همه این‌ها به فوتبال اروپا ضربه زیادی می‌زند. من تنها کسی نیستم که این را می‌گوید."
ناصر الخلیفی رئیس PSG در سخنرانی‌اش در ماه آگوست تاکید کرد که جذب برنده شش بار توپ طلا باعث نقض قوانین مالی باشگاه نخواهد شد.
الخلیفی گفت:
"در مورد جنبه مالی، من این را روشن خواهم کرد. ما قوانین بازی جوانمردانه مالی را می‌دانیم و همیشه از مقررات پیروی خواهیم کرد. قبل از انجام هر کاری با افراد تجاری، مالی و حقوقی خود مشورت می‌کنیم. ما این ظرفیت را داریم که او را به خدمت بگیریم. اگر ما با لئو قرارداد امضا کردیم، به این دلیل است که می‌توانیم وگرنه این کار را انجام نمی‌دادیم. آنچه لئو برای باشگاه به ارمغان می‌آورد بسیار بزرگ است که می‌توانید آن را در بیرون ببینید. او یک سرمایه بزرگ برای باشگاه است. امیدوارم لئو درخواست افزایش دستمزد نداشته باشد اما آنچه ما داریم فوق العاده است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала