رسانه: طالبان اجرای موسیقی زنده را در مراسم عروسی ممنوع کردند

© Photo / Hasiba.Aرسانه: طالبان اجرای موسیقی زنده را در مراسم عروسی ممنوع کردند
رسانه: طالبان اجرای موسیقی زنده را در مراسم عروسی ممنوع کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
عضو شوید
طالبان قواعد تازه‌ای برای برگزاری جشن‌های عروسی در افغانستان وضع کرده اند که یکی از آنها اجرای موسیقی زنده در عروسی ها را ممنوع قرار می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی افغانستان اینترنشنال، تصمیم مربوطه در جلسه ویژه‌ای که اخیراً وزارت امور زنان را به وزارت «امر به معروف و نهی از منکر» تغییر دادند، گرفته شده است.
ممنون کردن نشر موسیقی و صدای زنان از سوی طالبان در کندهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2021
ممنوع کردن نشر موسیقی و صدای زنان از سوی طالبان در کندهار
وزارت «امر به معروف و نهی از منکر» طالبان قواعد تازه‌ای برای برگزاری مراسم ازدواج وضع کرده است. ممنوعیت اجرای موسیقی زنده، جدا کردن سالن‌های مردانه و زنانه و منع برگزاری مراسم نکاح پیش از سرویس غذا از جمله قواعدی است که توسط اداره امر به معروف به صاحبان تالارها ابلاغ شده است.
پیش از این تالارداران، بخش‌های زنانه و مردانه مراسم ازدواج را با دیواره از حافظ از هم جدا می‌کردند، اما طالبان «پارتیشن» را قابل قبول نمی‌دانند، زیرا به باور آن‌ها صدای بخش زنان به مردان و صدای مردان به بخش زنانه می‌رود.
این قواعد در جلسه‌ای که مسوولان وزارت «امر به معروف و نهی از منکر» طالبان روز چهارشنبه، 14 میزان با هتل‌داران شهر کابل داشتند، ابلاغ شده است.
اجرای موسیقی زنده در مراسم عروسی راهی برای کسب درآمد و رفع مشکلات مالی شمار زیادی از آوازخوانان و نوازندگان جوان در افغانستان بود.
این تصمیم یک قشر بزرگ از آوازخوانان و نوازندگان را با مشکلات مالی سردچار خواهد کرد.
اوایل ماه اگست طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتمبر طالبان فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала