روسیه قصد دارد تا طالبان را به مسکو دعوت کنند

© Sputnikروسیه قصد دارد تا طالبان را به مسکو دعوت کنند
روسیه قصد دارد تا طالبان را به مسکو دعوت کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
عضو شوید
نماینده ویژه روسیه برای افغانستان می گوید که قرار نشست سه جانبه تروئیکای گسترش یافته در ماه اکتوبر برگزار شود.
به گزارش اسپوتنیک، روسیه در نظر دارد تا اعضای گروه طالبان (ممنوع در روسیه) را به مسکو دعوت کند ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در این باره به خبرنگاران گفت.
با این حال‌، آقای کابلوف همچنان اعلام کرد که نشست سه جانبه تروئیکای گسترش یافته، شامل کشور های (چین ، پاکستان ، روسیه وایالات متحده) در مورد افغانستان در ماه اکتبر برگزار می شود.
گفتنی است نشست‌های قبلی تروئیکا با حضور نیروهای سیاسی افغانستان و طالبان در مسکو برگزار شد که در آن چهار کشور عضو به طرف‌های درگیر تأکید کردند تا خشونت‌ها را کاهش داده و به سرعت در گفتگوهایی درباره مسائل بنیادی به‌منظور حل درگیری‌ها در افغانستان حضور یابند.
جنبش طالبان (گروه ممنو ع در روسیه) پس از آنکه امریکا در بهار امسال در مورد تصمیم خروج نیروهای مسلح خود از افغانستان اعلام کرد، عملیات گسترده ای را برای ایجاد کنترل بر افغانستان آغاز کرد. در 15 آگوست طالبان بدون جنگ وارد کابل شدند و رئیس جمهور اشرف غنی وادار به فرار شد. در 6 سپتامبر، طالبان از ایجاد کنترل بر کل خاک افغانستان خبر داد و در 7 سپتامبر ، ترکیب دولت موقت خود را اعلام کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала