سازمان ملل به جهانیان: برای کمک به افغانستان عجله کنید

© AP Photo / Ronald Zakسازمان ملل: برای کمک به افغانستان عجله کنید
سازمان ملل: برای کمک به افغانستان عجله کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
عضو شوید
 نهادهای بشردوستانه و  سازمان ملل متحد از کشورهای کمک‌کننده خواست که بلافاصله برای جلوگیری از «فاجعه انسانی دیگر» در افغانستان قبل از فرارسیدن زمستان و سرد شدن هوا، بسیج شوند و به وعده‌های خود عمل کنند.
به گزارش اسپوتنیک، برخی از سازمان‌های بشردوستانه و سازمان ملل متحد روز چهارشنبه، چهاردهم میزان، از کشورهای عضو این سازمان خواستند تا فوراً کمک‌هایی که در ماه سپتامبر به افغانستان وعده کرده بودند را اجرایی کنند.
این سازمان گفته است که کمک مالی 606 میلیون دالری برای ارایه کمک‌های بشردوستانه به 10 میلیون شهروند افغانستان که در ماه سپتامبر درخواست شده بود، تاکنون تنها کم‌تر از 40درصد این کمک‌ها تأمین شده است.
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
تقاضای عمران خان از بیل گیتس برای کمک به مردم افغانستان
سازمان‌های کمک‌رسانی بشردوستانه گفته‌اند، کشورهایی که وعده کمک به افغانستان را داده‌اند، باید قبل از فرارسیدن زمستان و پیش از این‌که دیر شود، به وعده‌های خود عمل کنند.
در همین حال، آنان افزوده‌اند که تقریباً نیمی از جمعیت افغانستان برای زنده ماندن به کمک نیاز دارند.
از سویی هم، سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از بدتر شدن وضعیت در افغانستان گفته است که سیستم بهداشتی در حال فروریزی است و اقتصاد نیز در آستانه‌ سقوط قرار دارد.
این سازمان وعده کرده است که برای کمک به مردم افغانستان در کنار آنان خواهد ماند و به حمایت خود از زنان، دختران و اقلیت‌های مذهبی و قومی ادامه خواهند داد. آن‌ها هم‌چنان گفته‌اند که برای اشتغال‌زایی، مراقبت‌های صحی و آموزش کار خواهند کرد.
مارین دین کاجدومج، معاون نماینده آژانس پناهنده‌گان سازمان ملل متحد، گفت: «عدم اقدام فوری به ناچار منجر به بحران انسانی عمیق‌تر و آواره‌گی بیش‌تر می‌شود که نه‌تنها پیامدهای منطقه‌ای، بلکه جهانی خواهد داشت.»
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала