کابلوف: روسیه به زودی کمک های بشردوستانه به افغانستان را آغاز خواهد کرد

© SputnikЗамир Кабулов
Замир Кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
عضو شوید
 نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت کشورش تصمیم برای ارائه کمک های بشردوستانه به افغانستان را اتخاذ نموده و جزئیات آن به زودی مشخص خواهد شد.
 به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه، مدیر بخش دوم آسیا در وزارت امور خارجه این کشور  به خبرنگاران گفت، تصمیم اصولی در مورد ارائه کمک های بشردوستانه از سوی روسیه به افغانستان گرفته شده است، جزئیات تحویل این کمک‌ها در حال بررسی است.
سازمان ملل: برای کمک به افغانستان عجله کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
سازمان ملل به جهانیان: برای کمک به افغانستان عجله کنید
وی در پاسخ به سوال در مورد اینکه آیا  روسیه به افغانستان کمک خواهد کرد و چه زمانی کمک های بشردوستانه به آن کشور ارائه می شود، گفت:« کار روی این موضوع  با چندین نهاد ادامه دارد و کمک‌ها به افغانستان ارئه خواهد شد. تصمیم اساسی گرفته شده است،  و نهاد ها در حال جمع آوری محموله هستند».
 این در حالی است که سازمان ملل گزارش داده است که نیمی از جمعیت افغانستان یا به عبارتی 18 میلیون تن به کمک‌های فوری وابسته می‌باشند.
 نهادهای بشردوستانه و  سازمان ملل متحد از کشورهای کمک‌کننده خواست که بلافاصله برای جلوگیری از «فاجعه انسانی دیگر» در افغانستان قبل از فرارسیدن زمستان و سرد شدن هوا، بسیج شوند و به وعده‌های خود عمل کنند.
سازمان‌های کمک‌رسانی بشردوستانه گفته‌اند، کشورهایی که وعده کمک به افغانستان را داده‌اند، باید قبل از فرارسیدن زمستان و پیش از این‌که دیر شود، به وعده‌های خود عمل کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала