برشنا: برای پرداخت بدهی برق، املاک سیاستمداران را می‌فروشیم

© Photo / شرکت برشنا / شرکت برشنابرشنا: برای پرداخت بدهی برق، املاک سیاستمداران را می‌فروشیم
برشنا: برای پرداخت بدهی برق، املاک سیاستمداران را می‌فروشیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
عضو شوید
شرکت ملی برق افغانستان (برشنا) قصد دارد املاک مقامات دولت پیشین افغانستان را به منظور پرداخت بدهی برق بفروشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در پی نگرانی‌های از قطع برق وارداتی به افغانستان شرکت برشنا تصمیم گرفته است که تا جایدادهای مقامات پیشین زورمندان را که پول صرفیه برق شان را نپرداخته اند، به فروش برساند. این مطلب را روز چهارشنبه، صفی الله احمدزی، رئیس بخش عملیاتی شرکت برق ملی افغانستان (برشنا) بیان کرده است.
منبع: شرکت برشنا از سازمان ملل درخواست کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2021
منبع: شرکت برشنا از سازمان ملل درخواست کمک کرد
احمدزی می‌گوید: پس از اتمام و تایید روند توسط دولت موقت (طالبان)، این شرکت فروش املاک قرضداران و مقاماتی را که افغانستان را ترک کرده اند، آغاز خواهد کرد.
به گفته رئیس پیشین شرکت برشنا، این اقدام پیشنهادی طالبان می‌تواند مشکل موجود را فقط در کوتاه مدت حل کند.
امان الله غالب، رئیس پشین برشنا گفت: مقدار پول در بهترین حالت برای پرداخت بخشی از بدهی برق جمع‌آوری می‌شود، اما در نهایت این مشکل را که شرکت با آن روبروست حل نمی‌کند.
روز دوشنبه، شرکت برشنا خبر داد که بدهی افغانستان 62 میلیون دالر از ازبیکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ایران بدهکار است. با این حال، برشنا خاطرنشان کرد که پس از سقوط دولت پیشین، جمع‌آوری درآمد در زمینه برق 70 درصد کاهش یافته است. در این راستا، این شرکت از نمایندگی سازمان ملل در کابل درخواست کمک کرده است.
پیش از این، شوکت میرضیایف، رئیس‌جمهور ازبیکستان و قربان‌قلی بردی‌محمدف، رئیس‌جمهور ترکمنستان روز سه شنبه گفتند که هر دو کشور به کمک‌های خود از جمله تامین برق به افغانستان ادامه می‌دهند. با این حال، «نذیر یادگاری»، سخنگوی شرکت برق دولتی تاجیکستان «بارکی توجیک» تاکید کرد که دوشنبه با وجود بدهی طرف افغان، برق رسانی به افغانستان را در زمستان متوقف نمی‌کند.
اوایل ماه اگست طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتمبر طالبان فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала