رسانه‌ها از حملات «هکرهای روسی» به سازمان های دولتی امریکا خبر دادند

© Photo / U.S. Air Force / Joseph Eddins رسانه‌ها از حملات «هکرهای روسی» به سازمان های دولتی امریکا خبر دادند
رسانه‌ها از حملات «هکرهای روسی» به سازمان های دولتی امریکا خبر دادند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
عضو شوید
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از کارشناسان امنیت سایبری مدعی شده است که یک گروه هکر که ادعا می‌شود در روسیه مستقر است، در ماه های اخیر اقدام به هک شبکه های دولتی در ایالات متحده امریکا و چندین کشور اروپایی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، معاون شرکت امریکایی مندیانت در زمینه امنیت سایبری گفت: این گروه (هکرها) برای چندین ساختار و سازمان های دولتی که درگیر در سیاست خارجی هستند و همچنان برای ارائه دهندگان فناوری که دسترسی مستقیم یا غیرمستقیم به سازمان ها در آمریکای شمالی و اروپا را فراهم می‌کنند، تهدید ایجاد کرده است.
این شبکه ادعا می‌کند که صحبت در مورد هکرهایی است که ادعا می‌شود در سال 2020 حملات سایبری به ساختارهای دولت امریکا انجام داده است. به گفته این شبکه همان گروه پشت حمله هکرها با استفاده از نرم افزار SolarWinds بوده است که در آن امریکا روسیه را متهم می‌کند و مسکو هرگونه دخالت در آن را رد می‌کند.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا گفت که دولت حاضر است از ابزارهای مختلف برای حملات سایبری استفاده کند. به گفته وی، دولت نه فقط «تحریم‌ها»، بلکه ابزاری که «مرئی» به کار خواهد گرفت.
پیشتر، دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرده بود که مسکو در حملات سایبری دخیل نیست. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز گفته بود که اتهامات امریکا درباره دخالت روسیه در حمله گسترده هکرها به آژانس های فدرال امریکا بی اساس است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала