واکسین برای روماتیسم مفصلی ساخته شد

© Photo / Eli Lionواکسین برای روماتیسم مفصلی ساخته شد
واکسین برای روماتیسم مفصلی ساخته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
عضو شوید
گروهی از دانشمندان در تلاش برای کشف اثر یک پروتئین خاص در تحریک روماتیسم مفصلی به‌طور اتفاقی موفق به کشف واکسینی شدند که می‌تواند با این بیماری دردناک خودایمنی مقابله کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، این واکسین پروتئینی می‌تواند پاسخ ایمنی سریع، قدرتمند و بادوامی ایجاد و از بدن در برابر این بیماری محافظت کند.
روماتیسم مفصلی مثل اکثر بیماری‌های خودایمنی از طریق مکانیزم‌هایی ایجاد می‌شود که شناخته شده نیستند. در نتیجه، درمان مشخصی برای این بیماری وجود ندارد. محققان دانشگاه «تولیدو» امریکا پروتئینی به نام «زتا 14-3-3» را از نظر تاثیر روی بیماری‌های ایمنی بررسی کردند چون معتقدند بودند که این پروتئین می‌تواند عاملی برای به وجود آمدن روماتیسم مفصلی باشد. ولی نه تنها چنین نبود، بلکه اصلاح ژنتیکی برای حذف زتا 14-3-3 باعث شد التهاب‌های وخیم‌تری در سنین پایین‌تر به وجود بیاید.
تشخیص روماتیسم مفصلی با استفاده از میکروفون  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2019
تشخیص روماتیسم مفصلی با استفاده از میکروفون
دانشمندان با اطلاعات حاصل از این مطالعه از روی نسخه اصلاح‌شده این پروتئین واکسین جدیدی ساختند که در برابر روماتیسم مفصلی کارآمد است. این واکسین در مدل‌های حیوانی موجب ایجاد پاسخ ایمنی سریع و بادوامی می‌شود که می‌تواند از میزبان در برابر این بیماری محافظت کند. به‌علاوه، این واکسین قادر است التهاب‌های مفصلی کهنه را به‌طور کامل در حیوانات از بین ببرد.
دانشمندان می‌گویند واکسین آن‌ها همچنین می‌تواند کیفیت استخوان‌ها را افزایش دهد. به عبارت دیگر، این واکسین احتمالا کاربردهایی فراتر از مقابله با روماتیسم مفصلی خواهد داشت و در درمان بیماری‌های بیشتری به کار گرفته می‌شود. محققان دانشگاه تولیدو حالا در حال همکاری با شرکت‌های داروسازی‌اند تا از سلامت و ایمنی واکسین خود مطمئن شوند.
آن‌ها امیدوارند که به‌زودی بتوانند مرحله آزمایش‌های پیش‌بالینی داروی خود را آغاز و بیماران زیادی را از شر این مریضی خلاص کنند. بر اساس برخی تخمین‌ها، بیماری روماتیسم مفصلی حدود 1 درصد از جمعیت جهان را درگیر کرده است. نتایج تحقیق حاضر در ژورنال علمی Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала