کشف یک ماده غیرمعمول در سیاره فراخورشیدی

© Photo / NASA/ESA/STScI/Joseph Olmsted کشف یک ماده غیرمعمول در سیاره فراخورشیدی
کشف یک ماده غیرمعمول در سیاره فراخورشیدی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
عضو شوید
یک گروه بین‌المللی از دانشمندان یک ماده غیرمعمول را در سیاره منحصر به فرد (WASP-76b) که جزو سیارت موسوم به مشتری های داغ است، کشف کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ژورنال اخترفیزیکی، کشف کلسیم یونیزه در اتمسفر آن نشان دهنده دمای بالاتر از تصور قبلی محققان یا حاکی از وزش بادهای شدید در لایه فوقانی قشر گازی این سیاره است.
سیارات دارای درجه حرارت بالا به دلیل مجاورت بسیار نزدیک به ستاره‌های خود، به نام مشتری های ذاع یاد می‌شوند.
کشف سیاره‌‌ای فراخورشیدی جدید که شبیه زمین است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2021
کشف سیاره‌‌ای فراخورشیدی جدید که شبیه زمین است
WASP-76b که در سال 2016 میلادی کشف شد، حدود 640 سال نوری از مین فاصله دارد، اما آنقدر به ستاره نوع F خود که کمی گرمتر از خورشید است، نزدیک می‌باشد که طی 1.8 روز زمینی یک بار به دور خود می‌چرخد. از طرف روز این سیاره آهن تبخیر می‌کند که سپس در طرف شب آن متراکم شده و به صورت باران می بارد.
سیارات دارای درجه حرارت بالا به دلیل مجاورت بسیار نزدیک به ستاره های خود، مشتری های داغ نامیده می شوند.  WASP-76b که در سال 2016 کشف شد ، حدود 640 سال نوری از زمین فاصله دارد اما آنقدر به ستاره نوع F خود که کمی گرمتر از خورشید است نزدیک می باشد که طی 1.8 روز زمینی یک بار به دور خود می چرخد. در جانب روز این سیاره آهن تبخیر می شود که سپس در طرف شب آن متراکم شده و به صورت باران می بارد.
ستاره شناسان در مشاهدات جدید خود سه خط طیفی غیرمعمول را ثبت کرده اند که مربوط به وجود اتم های کلسیم یونیزه است. به گفته دانشمندان، سنجش از دور دهها سیاره های فراخورشیدی مختلف با دماها و جرم های گوناگون، تصویر کاملی از تنوع واقعی جهان های سیارات دیگر از جمله سیارات داغ دارای باران های آهن و سیارات دارای اقلیم معتدل تر را ارائه می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала