اتفاق تلخ در رسانه‌های افغانستان؛ تلویزیون تخصصی «3 اسپورت» بسته شد

© photo: 3Sport_TV facebookشبکه ورزشی سه افغانستان
شبکه ورزشی سه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2021
عضو شوید
شبکۀ تلویزیونی ورزش سه (3 اسپورت) از فردا برای همیشه متوقف می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، شبکۀ تلویزیونی 3 اسپورت پس از یک دهه فعالیت در عرصه ورزش، از فردا برای همیش متوقف می‌شود.
3 اسپورت تنها شبکۀ تلویزیونی خصوصی در افغانستان است که رویدادهای ورزش افغانستان و جهان را پخش می‌کند. مصطفا هاشمی، گزارشگر و تهیه‌کنندۀ این شبکه در مصاحبۀ اختصاصی با خبرنگار بخش ورزش اسپوتنیک افغانستان می‌گوید که خبر مسدود شدن این شبکه، بدترین اتفاق ممکن در زندگی‌اش است.
هاشمی در مورد دلایل مسدود شدن شبکه تلویزیونی 3 اسپورت چیزی نمی‌گوید اما محدویت‌ها و مشکلات جاری در کشور را یکی از عوامل عنوان می‌کند.
این گزارشگر شبکه 3 اسپورت وضعیت کار خبرنگاری ورزشی و فعالیت‌های ورزشکاران گفت:
«کار خبرنگاران ورزشی در حال حاضر بسیار کم‌رنگ شده است. قبلا رسانه‌های دیگر افغانستان هم به رویدادهای ورزشی توجه می‌کردند و برنامه‌های هم در این خصوص ورزش داشتند. متاسفانه با روی کارآمدن امارت اسلامی، وضعیت خبرنگاران ورزشی و ورزشکاران خوب نیست و همه از وضعیت ناامید شده اند.»
هاشمی در پایان صحبت‌هایش گفت:
«در بیست سال گذشته ورزش افغانستان و خبرنگاران ورزشی فعالیت شان فوق‌العاده حرفه‌ای شده بود و رشد چشم‌گیری داشت. اکنون شمار زیادی از خبرنگاران ورزشی در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند.»
پست تلخ مصطفی هاشمی و اعلام آخرین گزارش فوتبال در شبکه 3سپورت
نعمت رحیمی، چهرۀ نام‌آشنا در حوزۀ ورزش افغانستان نیز که مدتی به عنوان مدیر تولید این شبکه فعالیت میکرد، در خصوص مسدود شدن شبکه تلویزیونی 3 اسپورت در صحبت با خبرنگار اسپوتنیک گفت:
«عدم مدیرت مناسب، نبود برنامه‌ریزی‌ تخصصی در این حوزه  و دیگر عوامل از اساسی‌ترین شکست این شبکه بوده است. برداشت و نگاه سرسری و غیرتخصصی موجب شد تا شبکه 3 اسپورت مسدود شود.»
رحیمی در ادامه در پاسخ به این پرسش که با رفتن ورزشکاران، ورزش افغانستان پایان یافته است، گفت:
«درد ورزش افغانستان بسیار طولانی است. هیچ فردی ورزش را جدی نگرفت. هیچ نهادی در دولت حاضر نشد در حوزه ورزش افغانستان سرمایه گذاری کند. دستگاه ورزش افغانستان شبیه یک شرکت سهامی خاص بود. بیشتر افراد در ورزش افغانستان از کانال‌های خاصی در نهادها وارد شدند و هیچ کار مثبتی در افغانستان انجام نداند.»
این شبکۀ ورزشی در میان بسیاری از علاقه‌مندان ورزش جایگاه به خصوصی داشته است. این شبکه با نشر فوتبال اروپا مخاطبان بسیاری در افغانستان داشته است. با مسدود شدن آن، اکنون هیچ شبکۀ در افغانستان مودجود نیست که به موضوعات مختص ورزش بپردازد.
با روی کار آمدن حکومت طالبان پس از بیست‌سال، محدویت بر کار رسانۀ بیشتر شده است و این مسله جامعه خبرنگاری را در افغانستان نگران کرده است.
پست شبکه 3سپورت که باعث نا امیدی اهل ورزش بخصوص طرفداران فوتبال شد:
در همین بسته شدن این شبکه واکنش های را نیز به همراه داشت، سعید عرب زاده گزارشگر مطرح فوتبال که در تلویزیون راه فردا فعالیت میکند با انتشار پستی در فیس بوکش نوشت:
این شبکه سالهای زیادی است که برای مردم در عرصه ورزش زحمت میکشد، واقعا نمیدانم انتهای این جاده به کجا ختم میشود.
ذبیح الله شهزاد گزارشگر و مجری خبر سابق این شبکه نیز به بسته شدن این شبکه واکنش نشان داد و با انتشار پستی در صفحه اش نوشت:
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала