چهار تن بر اثر تب دنگی در ننگرهار جان باختند

© AP Photo / Tran Van Minhمرض تب دنگی
مرض تب دنگی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2021
عضو شوید
در یکی از مراکز معالجوی در ولسوالی دوربابای ولایت ننگرهار کسانی بستری شده اند که به مرض تب دنگی مبتلا استند. در میان این مریضان، زنان هم داخل بستر اند.
به گزارش اسپوتنیک، طلوع خبر داده است: ریاست صحت عامه ولایت ننگرهار می‌گوید که تب دنگی جان چهار تن را در ولسوالی‌های مرزی ولایت ننگرهار گرفته است.
رئیس صحت عامه این ولایت مولوی عطاالرحمان فاتح می‌گوید که در دو هفته پسین، بیست و شش تن از کسانی که به تب دنگی مبتلا شده اند، در این ولایت به ثبت رسیده است.
نخستین علامت ویروس کرونا قبل از سرفه و تب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2020
نخستین علامت ویروس کرونا قبل از سرفه و تب
به گفته ریاست صحت عامه ننگرهار این مرض از پاکستان به این ولایت انتقال یافته است.
مولوی عطاالرحمان فاتح در این مورد گفت:« بدبختانه در سه ولسوالی ننگرهار علایم این مریضی آشکار مشاهد می شود و بیشتر از چهل مریض به شفاخانه مراجعه کردند که نتیجه بیست و شش تن آنان مثبت می باشد.
در یکی از مراکز معالجوی در ولسوالی دوربابای ولایت ننگرهار کسانی بستری شده اند که  به مرض تب دنگی مبتلا استند. در میان این مریضان، زنان هم بستری استند.
سردردی شدید، درد پشت کره چشم، درد عضلات و استفراغ از علایم ویروس دنگی می‌باشد.
سهیل به طلوع‌نیوز گفت: «بقیه اعضای خانواده‌ام نیز به این مرض مبتلا استند. از شب گذشته که مریض استم. مردم اینجا توانایی ندارند که به داکتر مراجعه کنند.»
 توصیه وزارت زراعت: در برابر تب کانگو خودتان از خود محافظت کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2019
توصیه وزارت زراعت: در برابر تب کانگو خودتان از خود محافظت کنید
واکسینی برای جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس دنگی وجود ندارد. دوکتران می‌گویند که مردم برای وقایه و پیش گیری از مبتلا شدن به این ویروس باید در برابر پشه‌ها از خود محافظت کنند و دفعات گزیدگی با نیش آن‌ها را محدود کنند.
خدیجه که به مرض دنگی مبتلا شده است، گفت: «دل بدی دارم. تمام اعضای بدنم به شمول پاهایم، کمرم و سرم درد دارد. تب شدید نیز دارم.»
به گفته دوکتوران، تب دنگی در مناطق نیمه گرمسیر و گرمسیر بیشتر پیدا می‌شود، اما این مرض ساری نیست و تنها فرد گزیده شده از پشه به این ویروس مبتلا می شود.
تب دنگی به عنوان "تب استخوان شکن" نیز شناخته می‌شود، چرا که به علت درد شدید بیمار تصور می‌کند که استخوان‌هایش در حال شکستن هستند. تب، سردردی، حساسیت‌های پوستی مشابه سرخکان و درد در ماهیچه‌ها و مفاصل از علایم این ویروس می باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала