ازبکستان نمی خواهد که افغانستان به "دولت مطرود" تبدیل شود

© Sputnik / Рамиз Бахтияровعبدالعزیز کامیلوف، وزیر امور خارجه ازبکستان
عبدالعزیز کامیلوف، وزیر امور خارجه ازبکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2021
عضو شوید
عبدالعزیز کامیلوف، وزیر امور خارجه ازبکستان روز جمعه گفت مقامات ازبکستان نمی خواهند سناریوی اواخر دهه 1990 برای افغانستان و تبدیل آن به "دولت مطرود" تکرار شود.
به گزارش اسپوتنیک، کامیلوف طی مصاحبه ای با ما گفت: "منافع ما این است که از انزوای بین المللی افغانستان و ظهور یک" کشور مطرود "در سرحدات جنوبی مان جلوگیری کنیم و مانع از تکرار سناریوی اواخر دهه 90 قرن گذشته شویم.
وزیر خارجه ازبکستان:دولت طالبان جایگاه بین‌المللی خود را پیدا خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
وزیر خارجه ازبکستان: دولت طالبان جایگاه بین‌المللی خود را پیدا خواهد کرد
وزیر خواست این واقعیت را در نظر بگیرد که افغانستان نه تنها منبع چالش ها و تهدیدات، بلکه فرصت های جدیدی است که می تواند به عنوان پایه ای برای پروژه های سازنده و خلاق منطقه ای مورد استفاده قرار گیرد.
کامیلوف گفت: "ازبکستان هیچ دستور کار پنهان یا مبهمی در جهت افغانستان ندارد. ازبکستان نه تنها برای جلوگیری از انزوای افغانستان بلکه برای تشدید ارائه کمک های بشردوستانه به این کشور آماده است."
وی یادآور شد که تاشکند مرز ازبکستان و افغانستان را باز کرد، عرضه مواد غذایی، فرآورده های نفتی و برق را از سر گرفت، از برگشت دارایی های دولت افغانستان در بانک های خارجی حمایت می کند و خواستار ادامه اجرای پروژه های اجتماعی، اقتصادی و زیربنا در افغانستان است.
وی افزود: "افغانستان نباید به موانع تبدیل شود، بلکه پل برای تقویت همکاری متقابل بین آسیای مرکزی و جنوبی است."
پیش از این، یوسف کابل ژانوف، نماینده رسمی وزارت خارجه ازبکستان گزارش داده بود که کامیلوف در 7 اکتوبر در کابل با ملا عبدالکبیر معاون دولت موقت افغانستان در امور سیاسی و امیر خان متکی سرپرست وزارت امور خارجه گفت وگو کرده است. طرفین به ویژه در مورد تلاش ها برای ارائه کمک های بشردوستانه و سایر کمک ها و همچنین اجرای پروژه های زیربنایی بزرگ در زمینه انرژی و حمل و نقل در افغانستان بحث کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала