Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بلجیم 2 فرانسه 3؛ صعود دراماتیک قهرمان جهان به فینال لیگ ملت‌ها با شلیک تماشایی هرناندز + عکس

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر تیم ملی فرانسه
تیم ملی فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2021
عضو شوید
تیم‌ ملی فوتبال فرانسه با شکست بلجیم در دیداری پُرگل و هیجان انگیز حریف اسپانیا در دیدار نهایی لیگ ملت‌های اروپا شد.
به گزارش اسپوتنیک؛ دو تیم ملی فرانسه و بلجیم در دومین بازی نیمه نهایی از سری بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا امشب در ورزشگاه آلیانز (تورین - ایتالیا) به مصاف هم رفتند که سرانجام این دیدار با حساب 3-2 به نفع فرانسه به فرجام رسید.
در نیمه اول شیاطین سرخ اروپا توپ و میدان را کامل در تسلط خود داشتند و دوبار توانستند خیلی راحت دروازه قهرمان جهان را باز کنند که ابتدا کاراسکو در دقیقه 37 از راه دور میزبان را یک گل پیش انداخت و روملو لوکاکو با گل تماشایی‌اش از زاویه بسته در دقیقه 40؛ اختلاف را دو برابر ساخت. لوکاکو 68مین گل خود در 101مین بازی برای بلجیم را به ثمر رساند.
 
 
در حالی‌که هر دو گل بلجیمی‌ها توسط کوین دی‌بروین ساخته شده بود تا بازی در نیمه اول به سود این کشور خاتمه یابد.
در نیمه مربیان اما این تیم فرانسه بود که به بازی برگشت و با نمایش درخشان خط حمله‌اش حریف را در تله انداخت.
با وجودی‌که در یک صحنه مشکوک خطای ستاره بلجیم روی گریزمن گرفته نشد، اما در دقیقه 62 کیلیان امباپه با عبور از دو مدافع توپ را به کریم بنزما رساند و مهاجم آماده خروس‌ها نیز با وجود دشواری، توپ را به هدف رساند و یکی از گل‌های خورده را جبران کرد.
در حالی‌که در نیمه دوم و با دو گل بلجیم فرانسوی‌ها آشفته شده بودند، اما پس از
گل کریم؛ به بازی برگشتند و کاملا بر بازی سوار شدند تا فشار را روی دروازه حریف بیشتر سازند و مزد تلاش شان را نیز در دقیقه 68 گرفتند جایی که گریزمن در محوطه جریمه صاحب توپ شده بود اما خطای یوری تیلیمانس روی او سبب شد تا داور پس از دخالت ویدیوچک (VAR) پنالتی بگیرد و کیلیان امباپه که 50مین بازی ملی خود را انجام می‌داد پشت ضربه ایستاد و با یک شوت محکم، دروازه کورتوا را گشود و بازی را به تساوی کشید تا ادامه بازی جذاب‌تر شود.
تلاش‌های دو طرف بعد از این گل بیشتر شد.
در دقیقه 73 بازی ضد حمله برای سرخ‌پوشان شکل گرفت که در میان سردرگمی خط دفاع فرانسه، دی‌بروین محکم به توپ ضربه زد تا بتواند سومین گل را ثبت کند اما لوریس آنرا به خوبی راهی بیرون چارچوب از بالای دروازه کرد. در ادامه کرنری که شکل گرفت ضربه سر ورتونگن با فاصله به بیرون زده شد و حساب کار تغییر نیافت.
در دقیقه 76 بازی و در سه مرحله شوت‌های بازیکنان دُشان از سوی دروازه‌بان کورتوا دفع شد تا کماکان بازی 2-2 باقی بماند.
در آخرین 87 بازی کاراسکو برای لوکاکو یک گل را مهیا کرد که این مهاجم نیز بدون تعلل آنرا گوشه دروازه لوریس جای داد اما خوشحالی او را داور نیمه تمام گذاشت زیرا به دلیل آفساید گل وی پذیرفته نشد.
در دقیقه 89 روی یک ضربه آزاد پوگبا توپ را شلیک کرد که به شکل مواج به سمت دروازه رفت اما وارد دروازه نشد.
اما هنوز پایان کار نبود زیرا یک دقیقه بعد (90)؛ تئو هرناندز با یک شلیک تماشایی توپ را داخل تور ساخت تا کامبک شاگردان دُشان در ورزشگاه آلیانز با نتیجه 3-2 کامل شود و این تیم پس از یک شب درخشان به فینال لیگ ملت‌ها برسد و با تیم آماده و جوان اسپانیا مقابل شود.
با وجودی‌که داور 4 دقیقه وقت‌های تلف شده گرفت اما تغییری در نتیجه نیامد و این فرانسه بود که صعود دراماتیک را رقم زد و فینالیست شد.
قرار است این کشور در بازی فینال یکشنبه‌شب ساعت 11:15 به وقت کابل با اسپانیا بازی کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала