جبهۀ ملی مقاومت افغانستان: مقاومت بزودی به سراسر افغانستان گسترش می‌یابد

© "https://www.facebook.comجبهۀ ملی مقاومت افغانستان: مقاومت بزودی به سراسر افغانستان گسترش می‌یابد
جبهۀ ملی مقاومت افغانستان: مقاومت بزودی به سراسر افغانستان گسترش می‌یابد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2021
عضو شوید
مسئول روابط خارجی جبهه‌ ای مقاومت گفت، که در هفته‌های آینده مقاومت مسلحانه در شماری دیگر از منطقه‌های افغانستان گسترش می‌یابد.
دیدار نماینده جبهه مقاومت ملی با معاون پارلمان فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
دیدار نماینده جبهه مقاومت ملی با معاون پارلمان فرانسه
علی نظری، با اشاره به جایگاه اصلی جبهۀ ملی مقاومت، تاکید می‌کند، که اخبار منتشر شده از سوی طالبان در بارۀ تسلط کامل آنان بر پنجشیر نادرست است و هنوز ۶۰ درصد خاک این ولایت و نیز شهرستان اندرآب در ولایت همسایۀ آن تحت حاکمیت این جبهه قرار دارد. او تاکید می‌کند که در همین چند روز اخیر در پنجشیر و آندرآب درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای جبهۀ ملی مقاومت و طالبان رخ داده و به این گروه ضربات چشمگیری وارد شده است.
او با یادآوری جغرافیای ویژۀ پنجشیر می‌گوید، که یک جادۀ سراسری از جنوب به شمال، این ولایت را می‌پیماید و تصرف این جاده، کنترل روستاها و تاسیسات اطراف آن را در اختیار طالبان قرار داده است. او با این حال، یادآوری می‌کند که پنجشیر به این جاده محدود نمی‌شود و بخش مهم آن را دره‌های جانبی تشکیل می‌دهد که کنترل آنها در دست جبهه است.
رئیس روابط خارجی جبهۀ ملی مقاومت افغانستان تاکید می‌کند، که مقاومت مسلحانه در هفته‌های آینده به سراسر افغانستان گسترش خواهد یافت و در کنار آن مقاومت مدنی و فرهنگی نیز از حال آغاز شده است که تظاهرات و اعتراضات زنان، هنرمندان و فعالان جامعۀ مدنی را باید در زمرۀ آنها شمرد. او می‌گوید که جبهۀ ملی مقاومت «راهبرد نظامی روشنی دارد که در رسانه‌ها» نمی‌توان به آن پرداخت، اما بزودی همه خواهند دید که این مقاومت تنها به پنجشیر و اندرآب محدود نمی‌ماند، بلکه گسترش خواهد یافت».
او نیاز جبهه به تجهیزات نظامی را پنهان نمی‌کند و بر عدم تعهد کشورهای دیگر برای اعطای کمک‌های نظامی نیز پرده نمی‌کشد، اما تاکید می‌کند که این جبهه در گذشته نیز کمک‌های چندانی در این زمینه دریافت نمی‌کرده، اما هرگز از مقاومت دست برنداشته و در برابر ارتش اتحاد جماهیر شوروی و نیز در مبارزه با تروریسم بین‌المللی همواره موفق‌ترین گروه‌ها بوده است.
علی ننظری تاکید می‌کند، که خواست اساسی این جبهه «کسب آزادی و دموکراسی، حقوق اساسی مساوی برای همۀ شهروندان افغانستان از هر قوم و مذهب و جنسی» است.
او می‌گوید: سازش با طالبان تنها در صورتی بدست می‌آید که این گروه شرایط پیشنهادی جبهه را بپذیرد و به حکومت فراگیر و غیر متمرکز تن دهد و تاکید می‌کند که «نظام کشور باید دموکراسی باشد، زیرا دیگر در قرن دهم هجری زندگی نمی‌کنیم که شکل حکومت امارت باشد». تنها شکل مورد پذیرش ما «مردم سالاری و گزینش رهبران کشور با رای مردم است».
او دربارۀ چگونگی قتل فهیم دشتی و جنرال ودود، تنها تصریح می‌کند، که تحقیقات همچنان ادادمه دارد و هر هنگام نتیجه‌ای بدست آید در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала