ذبیح الله مجاهد: ما از اسلحه آمریکا برای حفاظت از وطن و اسلام استفاده خواهیم کرد + ویدیو

© @https://twitter.comذبیح الله مجاهد: ما از اسلحه آمریکا برای حفاظت از وطن و اسلام استفاده خواهیم کرد + ویدیو
ذبیح الله مجاهد: ما از اسلحه آمریکا برای حفاظت از وطن و اسلام استفاده خواهیم کرد + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2021
عضو شوید
نماینده رسمی و سرپرست وزارت فرهنگ و اطلاعات طالبان گفت که ما از اسلحه آمریکا برای حفاظت از وطن و اسلام استفاده خواهیم کرد.
ذبیح الله مجاهد، معاون وزیر فرهنگ و اطلاعات در کابینه موقت طالبان و سخنگوی این جنبش، در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک افغانستان در مورد اینکه چرا هیچ نماینده ای از احزاب دیگر در دولت فعلی وجود ندارد و آیا آنها در دولت دائمی حضور خواهند داشت و اینکه معنای "محیط آموزشی اسلامی برای دختران صنوف بالا" در مکاتب چیست، و آیا طالبان قبل از تشکیل دولت جدید مذاکرات بین الافغانی را در مورد برنامه مبارزه با مواد مخدر برگزار خواهند کرد یاخیر؟
اگر طالبان از سوی جهانیان به رسمیت شناخته نشوند، دولت آنها چگونه عمل خواهند کرد؟
بر علاوه در صورتی که  طالبان از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شوند، در آنصورت سلاح ها، تجهیزات ومهمات باقی مانده نیروهای ایالات متحده را کجا منتقل خواهند کرد، صحبت کرد.
ذبیج الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در یک گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان می گوید که دولت پیشین افغانستان زمینه این را فراهم نکرد تا گفتگوهای صلح به گونه موفقانه پیش برود.
او گفت: " ما دیگر گفتگو نداریم با این عنوان (بین الافغانی)، آن زمانیکه جنگ جریان داشت ما بخاطر خاتمه جنگ، پیشنهادات مختلف را داشیتم، ولی متاسفانه آن زمان اداره کابل موقع نداد به ما که همان گفتگو را موفقانه پیش بیبریم".
آقای مجاهد تاکید دارد که به همین مسایل افغانستان از راه نظامی حل شد.
او گفت: "اول خوو ما تلاش میکنیم که جهانی ها با ما تعامل خوبی سیاسی داشته باشند، چون ما هم میخواهیم جزی از جامعه جهانی باشیم، جز ممالکی باشیم که به رسمیت شناخته شده اند، به نمایندگی از یک ملت صحبت میکنند، ما هم حق داریم، ملت ما حق دارد".
مجاهد تاکید دارد که باید آن‌طور نشود که این دولت طالبان از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشود.
او افزود: " تلاش ما نهایت جریان دارد و امیداور هستیم تا این پروسه آغاز شود، و رسمیت شناختن انجام شود".
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در یک گفتگوی اختصاصی با اسپوتنیک افغانستان می گوید که این گروه در جلوگیری از مواد مخدر بسیار جدی است.
او گفت: " اول خوو مواد مخدر را می خواهیم در یک چارچوب درست جلو اش را کاملا بگیریم، ما در این یک زمینه هم داریم در قبل که جلو این را گرفته بودیم، حالا هم در این مورد جدی هستیم ولی یک چیزی که نیازمندی شدید مردم افغانستان را دامن گیر ساخته است فقر است".
او تاکید دارد: " مردم ما و کشاورزان ما از لحاظ فقر و تنکدستی ضرورت می بنند که کشت خشخاش داشته باشند، ا تلاش میکنیم تا جامعه جهانی با ما همکاری باشد که بدیل معیشت برای شان مهیا شود".
سخنگوی طالبان اظهار داشت که آن‌ها نمی‌گذارند که مواد مخدر از افغانستان به کشورهای دیگر قاچاق شود.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان همچنین گفت که تمام سلاح‌ها (امریکا) انبار شده است. او گفت: "همه را ما دیپو (انبار) کردیم اسلحه‌های را که گرفتیم، دیپو شده در مملکت و نیازمندی آینده ما خواهد بود".
آقای مجاهد تاکید دارد که این اسلحه‌ها برای ایجاد ارتش، پولیس برای دفاع از مملکت نیاز است. مجاهد مب گوید که در کابینه همه اقوام حضور دارند.
او افزود: "ما بسیار مشوره کردیم با مردم تماس گرفتیم، ما تشویش این را داشتم که باز مردم از ما ناراضی نشوند، مردم نمی خواستند کسانیکه 20 سال در دولت بودند، در جریان ها آنها باز هم باشند".
مجاهد پیش از این گفته بود که آنها مشغول کار برروی "رهنمودهایی" برای "امنیت و مصونیت" دختران دانش‌آموز بالاتر از کلاس ششم با هدف بازگشایی بیشتر مدارس هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала