افشاگری یک کارمند سابق فیس‌بوک در مورد نحوه کار این رسانه

© Sputnik / Natalia Seliverstovaافشاگری یک کارمند سابق فیس‌بوک در مورد نحوه کار این رسانه
افشاگری یک کارمند سابق فیس‌بوک در مورد نحوه کار این رسانه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2021
عضو شوید
 یک افشاگری جدید نشان می‎دهد که رسانه اجتماعی فیس‌بوک، همواره سود خود را به منافع عمومی اولویت داده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازروزنامه The Washington Post  یکی از کارمندان سابق فیس‌بوک فاش کرده که این شبکه اجتماعی منافع مالی خود را بر مسائل دیگر ترجیح داده و نفرت پراکنی را ترویج می‌دهد.
در گزارش آمده است، نامه های خداحافظی و پیام های داخلی کارکنان فیس‌بوک شکاف های جدی در سیاست داخلی این شرکت را آشکار می کند. کارمندان این غول رسانه‌ای که با اشتیاق به زیاد مصروف کار دراین شرکت بودند اکنون با نا امیدی می‌گویند که آنها نتوانستند چیزی را در سیاست داخلی این شرکت تغییر دهند.
Хакер во время работы  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2021
آخرین خبر ها از شکست تاریخی فیس‌بوک/ اطلاعات بیش از1.5 میلیارد کاربر فروخته می‌شود
 کارکنان سابق فیس‌بوک در صحبت با این نشریه گفته اند پس از آنچه که در داخل شرکت دیدند از خوش بینی اولیه نسبت به آنچه که می توانستند برای بهبود خدمات این شرکت انجام دهند،کاملاً ناامید شدند. آنها می‌گویند با گذشت زمان کار در این شرکت آنها را متقاعد ساخت که  فیس بوک نمی تواند از درون تغییر شکل دهد.
 «فرانسیس هاوگن»، دانشمند حوزه فناوری و مدیر تولید پیشین بخش اطلاعات جعلی مدنی فیس‌بوک، اسناد مربوط به تحقیقات فیس‌بوک را به صورت ناشناس در اختیار روزنامه «وال استریت ژورنال» و کنگره آمریکا قرار داده است.
این کارمند سابق فیس‌بوک می‌گوید که اسناد افشا شده نشان می‌دهند که چگونه این رسانه اجتماعی با اولویت دادن به سود شخصی، موجب ترویج نفرت پراکنی می‌شود.
به گفته وی، «چیزی که بار‌ها و بار‌ها دیدم این بود که بین آنچه که در راستای منافع عمومی و آنچه که به نفع فیس‌بوک بود متضاد منافع وجود داشت و بار‌ها و بار‌ها فیس‌بوک تصمیم گرفت تا در راستای منافع خود عمل کند.»
 او این اظهارات را در تاریخ اکتبر و در پی بزرگترین اختلال در کارشبکه های اجتماعی فیس بوک، واتس‌آپ و اینستاگرام ) ابراز داشت و مدعی شد که از سال 2019 ده ها هزار صفحه تحقیق داخلی فیس بوک را مخفیانه کپی کرده است.
  «هاوگن که در رسانه‌های اجتماعی دیگری مانند گوگل و پینترست نیز فعالیت داشته می‌گوید «به دلیل اولویت دادن منافع فیس‌بوک به رفاه کاربران، وضعیت در آن به مراتب بسیار بدتر از دیگر رسانه‌های اجتماعی بود.»
وی معتقد است، مشکل اصلی فیس‌بوک تغییری است که این رسانه اجتماعی در سال 2018 در الگوریتم‌های خود ایجاد کرد تا تعیین کند کاربران چه محتوا‌هایی را در پلتفرم‌های آن ببینند.
 هاوگن  اظهار داشت «تحقیقات فیس‌بوک نشان می‌دهد محتوایی که نفرت پراکن است، محتوایی که فریبنده و محتوایی که دو قطبی ساز است، راحت‌تر می‌تواند مردم را تحریک به عصبی شدن کند.»
وی در بخش دیگری گفت که اگر فیس‌بوک الگوریتم‌های خود را تغییر دهد تا در حالت امن باشد، مردم تمایل دارند زمان کمتری را روی این پلتفرم بگذرانند، تبلیغات کمتری را کلیک کرده و پول کمتری را برای آن به ارمغان بیاورند.
در طول نزدیک به دو سال کار با این شرکت، هوگن به عنوان مدیر محصول تیم مدنی صداقت فیسبوک فعالیت می‌کرد و بر جلوگیری از دخالت در انتخابات و مقابله با اطلاعات غلط متمرکز بود. او در ماه آپریل سال جاری از فیسبوک استعفا داد و هزاران صفحه از اسناد داخلی این شرکت را با خود خارج کرد.
فیسبوک ادعا کرده است که پوشش خبری افشاگری‌های هوگن تصویری نادرست از تحقیقات داخلی این شرکت را نشان می‌دهد و «اندی استون»، سخنگوی شرکت روز سه شنبه اعلام کرد هوگن تخصص لازم را  در یکی از موضوعات اصلی که در مورد آن شهادت می‌دهد ندارد.
شبکه های اجتماعی زیر مجموعه فیسبوک روز دوشنبه 4 اکتبر در سراسر جهان برای ساعاتی به یکباره مختل و دسترسی میلیون ها کاربر با مشکل مواجه شد.
شرکت فیسبوک در بیانیه‌ای اعلام کرد اشتباه در تغییر تنظیمات سیستم مسیریابی (روتر) دلیل اصلی اختلال شش ساعته در خدمت رسانی رسانه‌های این شرکت به 5.3 میلیارد کاربر بوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала