هواپیماهای آمریکایی با سلاح لیزری مجهز می‌شوند

© Photo / Lockheed MartinКонцепт истребителя, оснащенного лазерным оружием
Концепт истребителя, оснащенного лазерным оружием - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2021
عضو شوید
شرکت شرکت لاکهید مارتین، از تکمیل شدن روند آزمایش سیستم های لیزری ویژه برای جنگنده های نیروی هوایی آمریکا خبر داده است.
 
به گزارش اسپوتنیک، باتری های پرنده نیروی زمینی AC-130J مجهز به توپ لیزری خواهند شد. هواپیمای آمریکایی یک لیزرهوایی با انرژی بالا (AHEL) دریافت می کند. نیروی هوایی آمریکا نمونه اولیه این سلاح را دریافت کرد.
پیشی گرفتن روسیه از امریکا در ساخت سلاح لیزری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2019
پیشی گرفتن روسیه از امریکا در ساخت سلاح لیزری
روز گذشته (8اکتبر) شرکت لاکهید مارتین، پس از آزمایشات کارخانه‌ی، از تحویل لیزر  Airborne High Energy Laser به نیروی هوایی ایالات متحده خبر داد. اکنون طراحان در حال ادغام سیستم کنترل مدیریت این لیزر هستند. پس از آن، آزمایشات زمینی لیزر و نصب سیستم بر روی باتری های AC-130J آغاز خواهد شد.
تاریخ شروع آزمایشات پرواز هنوز مشخص نیست. مقامات فرماندهی عملیات ویژه آمریکا (SOCOM) گفتند که انتظار دارند این مرحله ساخت انبوه این سیستم را در سال مالی 2022 آغاز کنند.
 سلاح‌های لیزری برای مدت زمانی طولانی بخشی از داستان‌های علمی-تخیلی باقی مانده بودند. لیزرهای قدرتمند در حالی که برای کاربردهای صنعتی مفید واقع شده‌اند، هنوز بسیار حجیم هستند و نمی‌توان آنها را در کوله پشتی حمل کرد یا آنها را با استفاده از باتری‌های کوچک تغذیه کرد. اما با پیشرفت فناوری، لیزرها را می‌توان روی کامیون‌ها یا کشتی‌ها حمل کرد.
مدتی است که کشورها روی این ایده کار می‌کنند و فرانسه اخیراً یک نسخه از سلاح لیزری ساقط کننده پهپاد خود را روی یک کشتی جنگی آزمایش کرد و قصد دارد انبوهی از آنها را روی کشتی‌های جنگی خود مستقر کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала