چاووش‌اوغلو: امریکا داعش را به افغانستان برد

© AP Photo / Burhan Ozbiliciچاووش‌اوغلو: امریکا داعش را به افغانستان برد
چاووش‌اوغلو: امریکا داعش را به افغانستان برد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2021
عضو شوید
وزیر خارجه ترکیه می گوید، که واشنگتن سیاست‌های یک‌جانبه‌ای را در پیش می‌گیرد، که تاثیر آنها بر عراق، سوریه و افغانستان نمایان شدند.
چاووش اغلو همکاری منطقه ای را عامل اصلی صلح در افغانستان می داند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2017
چاووش اغلو همکاری منطقه ای را عامل اصلی صلح در افغانستان می داند
چاووش اوغلو با تاکید بر اینکه آمریکا داعشی‌ها را از سوریه به افغانستان منتقل کرد، گفت: واشنگتن درباره حضور خود در سوریه برای مبارزه با داعش صادق نیست.
وزیر خارجه ترکیه با اشاره به این نکته که واشنگتن سیاست‌های یک‌جانبه‌ای را در پیش می‌گیرد که تاثیر آنها بر عراق، سوریه و افغانستان نمایان شدند، از آمریکا خواست به جای سرزنش ترکیه، سیاست‌های خود را تغییر دهد.
او در اظهارات هفتم سپتامبر گذشته خود حضور نظامی آمریکا در سوریه را محکوم کرده و گفت: این مساله به میادین نفت مربوط می‌شود.
چاووش اوغلو افزود: اگر آمریکا تصمیم بگیرد از سوریه خارج شود، این انتخاب آنها است اما باید بدانند که بر اساس هیچ دعوت‌نامه‌ای در سوریه حضور ندارند و با این کشور هم مرز مشترکی ندارند. اما ما در اینجا مرزهای مشترکی داریم و "حق داریم در اینجا حضور داشته باشیم، ما از تمامیت ارضی سوریه و کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کنیم."
یادآوری می کنیم، که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در تاریخ ۲۳ سپتامبر گذشته گفت: روابط کشور ما با آمریکا خوب نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала