وضاحت طالبان در مورد دیدار با مقام های آمریکایی

© @https://twitter.comهیأتی از گروه طالبان به ایران سفر کرد
هیأتی از گروه طالبان به ایران سفر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2021
عضو شوید
طالبان هدف از دیدار مقامات این گروه با هیات آمریکایی در قطر را بقای نظام و رفاه مردم افغانستان، عنوان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به دنبال اعلام اولین دیدار نمایندگان آمریکا و طالبان در قطر، این گروه اعلام کرده که هدف از این اقدام رفاه مردم و تثبیت نظام طالبان است. 
احمدلله وثیق، عضو کمیته فرهنگی طالبان در پیامی در توئیتر نوشت: برای بقای نظام و رفاه مردم افغانستان، طالبان به دنبال روابط خوب و مثبت با همسایگان خود و با آمریکا است.
وی افزود: تلاش‌های جدی در حال انجام است و نتایج آن مفید خواهد بود.
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده که یک هیات آمریکایی قرار است روزهای شنبه و یک شنبه هفته جاری در دوحه پایتخت قطر با مقامات ارشد طالبان دیدار و رایزنی کند.
طالبان از جامعه جهانی 20 ماه وقت خواست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2021
نخستین دیدار مقامات ارشد آمریکا و طالبان پس از خروج نیروها از افغانستان
هیات آمریکایی از وزارت خارجه، سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و سازمان کمکهای خارجی این کشور خواهد بود و قرار است با طالبان درباره مجوز خروج امن باقیمانده اتباع آمریکایی در افغانستان رایزنی کند و همچنین به طالبان برای آزادی مارک فریچز که واشنگتن مدعی است توسط طالبان ربوده شده است فشار بیاورد. 
دستور کار دیگر این مذاکرات متعهد کردن طالبان به وعده ها برای مقابله با عناصر القاعده و دیگر گروههای افراطی در افغانستان است. 
دولت آمریکا می‌گوید که همچنان دهها شهروند آمریکایی ر افغانستان باقی مانده اند و موفق به خروج از این کشور نشده‌اند.
خروج سراسیمه و با عجله آمریکا از افغانستان که بسیاری از تحلیلگران آن را فرار ارتش ایالات متحده از افغانستان پس از 20 سال جنگ بی حاصل خوانده‌اند علاوه بر قربانی کردن دهها نفر در فرودگاه کابل باعث جا ماندن بسیاری از اتباع آمریکایی و غربی در این کشور شد و انتقادات زیادی را علیه دولت واشنگتن برانگیخت. 
براساس گزارش الجزیره، دیدار این هیات آمریکایی با مقامات طالبان اولین دیدار طرف آمریکایی با حکومت جدید کابل پس از پایان اشغالگری آمریکا در افغانستان است.
رویترز در ادامه افزوده بود، «زلمی خلیل زاد» که سالهای ریاست هیات مذاکره کننده آمریکا در مذاکره با طالبان را بر عهده داشته یکی از عناصر کلیدی این هیات آمریکایی است. 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала