بشریت با دو جنگ جهانی دیگر روبرو می شود

CC0 / Pixabay / بشریت با دو جنگ جهانی دیگر روبرو می شود
بشریت با دو  جنگ جهانی دیگر روبرو می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2021
عضو شوید
جنگ بین امریکا و چین محتمل است و بشریت با دو جنگ وحشتناک جهانی روبرو خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، روبرت فارلی نویسنده مقاله در فورتفایف 19Fortyfive، معتقد است که جنگ بین ایالات متحده و چین می تواند به سومین و چهارمین جنگ جهانی منجر شود.
او می نویسد: "رویارویی واشنگتن و پیکن، به احتمال زیاد، با یک درگیری قاطع به پایان نمی رسد، بلکه منجر به یک سری کارزارهای مسلحانه می شود."
سمارق انفجار هستوی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2021
ترسیم نقشه جنگ سوم جهانی+عکس
به نظر وی، دو قدرت بزرگ می توانند نبردی را بر سر تایوان آغاز کنند. فارلی معتقد است، اگر نیروهای آمریکایی موفق شوند قوای مسلح آزادیبخش خلق چین را شکست دهند، این امر پیکن را مجبور نخواهد کرد که ایده اتحاد مجدد با این جزیره را کنار بگذارد. نویسنده معتقد است که جمهوری خلق چین یک آتش بس مؤقت با ایالات متحده منعقد می کند و سپس دوباره برای الحاق منطقه مورد مناقشه به سرزمین خود اقدام می کند.
این نشریه می گوید: "حتی اگر چین در مبارزات انتخاباتی تایوان پیروز شود، تناقضات اساسی با ایالات متحده امریکا را از بین نخواهد برد. و این پیش زمینه ها را برای درگیری دیگری ایجاد می کند."
فارلی گفت: هرگونه درگیری مسلحانه در غرب بحر آرام یک فاجعه خواهد بود و زیربناها، روابط مالی و تجارتی که بین آسیا و امریکای شمالی ایجاد شده است را از بین می برد.
نویسنده مقاله ابراز امیدواری کرد که بشر بتواند از چنین سناریویی جلوگیری کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала