طالبان زنان افغانستان را به‌خاطر رسیدن به مقاصد سیاسی خود، گروگان نگیرد

© Photo / Facebook/Sediqa.Mطالبان زنان افغانستان را به‌خاطر رسیدن به مقاصد سیاسی خود، گروگان نگیرد
طالبان زنان افغانستان را به‌خاطر رسیدن به مقاصد سیاسی خود، گروگان نگیرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2021
عضو شوید
شماری از زنان در شهر کابل در یک گردهمایی از گروه طالبان خواستند که زنان افغان را برای رسیدن به اهداف سیاسی خود، گروگان نگیرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه، در قطع‌نامه‌ای که روز یک‌شنبه، 18 میزان از سوی آنان در شهر کابل به خوانش گرفته شد، آمده است که طالبان باید هرچه زودتر به «گروگان‌کَشی سیاسی زنان و دختران» پایان دهند.
همچنین در قطع‌نامه از طالبان خواسته شده است که اجازه دهند تا زنان شاغل به کارشان برگردند و مکاتب دخترانه در سراسر افغانستان به‌روی دختران بالاتر از صنف شش دوباره باز شود.
این زنان تأکید کرده‌اند که طالبان باید محدودیت‌های بر گرفتن پول از بانک‌ها را نیز بردارند تا دوباره تجارت و کاروبار رونق یابد.
آنان در این قطع‌نامه طالبان را به پابندی به اعلام عفو عمومی توسط این گروه فراخوانده و گفته‌اند که تمامی بازداشت‌شدگان از جمله عالیه عزیزی، مدیر زندان زنانه هرات را رها کنند. خانم عزیزی از تاریخ 10 میزان تاکنون مفقود است.
در قطع‌نامه تأکید شده است که طالبان باید امینت جان تمامی اقلیت‌های مذهبی و قومی را أمین کنند.شماری از زنان در شهر کابل در یک گردهمایی از گروه طالبان خواستند که زنان افغان را برای رسیدن به اهداف سیاسی خود، گروگان نگیرد.
در بخشی از قطع‌نامه همچنین از طالبان خواسته شده است به کسانی که قصد خروج از کشور را دارند، نیز اجازه‌ی خروج بدهند.
طالبان با تسلط بر افغانستان در تاریخ 24 اسد، محدودیت در بخش‌های مختلف بر زنان وضع کرده‌اند. این گروه با اعتراض‌های گسترده‌ی زنان در بیشتر نقاط افغانستان مواجه شده‌اند.
زنان در این اعتراضات خواستار احقاق حقوق‌شان شده‌اند.
به‌دنبال این اعتراضات طالبان برپایی تجمعات اعتراضی را غیرمجاز دانستند و اعلام کردند که اعتراضات را سرکوب می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала