ابراز خوشبینی آمریکا از مذاکرات با طالبان

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaابراز خوشبینی آمریکا از مذاکرات با طالبان
ابراز خوشبینی آمریکا از مذاکرات با طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
عضو شوید
وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا پس از پایان مذاکرات با طالبان اظهار خوشبینی نموده و نتایج این مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا امروز (دوشنبه) مذاکرات دوحه با طالبان (گروه ممنوع در روسیه) را "صریح و حرفه‌ای" توصیف و تاکید کرد و گفت که هیئت واشنگتن هرگونه حکم درباره این جنبش را به اقدامات آن و نه فقط به سخنان آن مرتبط می‌داند. طالبان نیز مذاکرات با مقامات آمریکایی را "سازنده" توصیف کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه اعلام کرد: ما در مذاکرات تأکید کردیم که حکم درباره طالبان بستگی به رفتار آنها دارد.
ملاقات طالبان با امریکا در دوحه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2021
ملاقات طالبان با امریکا در دوحه
در بیانیه آمده است که ایالات متحده تأکید کرده مذاکرات جاری به هیچ وجه مقدمه‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان نیست.
متقابلا طالبان گفت که مذاکرات با واشنگتن در دو روز گذشته در دوحه، پایتخت قطر به خوبی پیش رفت.
ذبیح الله مجاهد، معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی طالبان گفتگوهایی را که در دوحه بین هیئت دولت موقت افغانستان و هیات آمریکایی انجام شد، "ثمربخش" توصیف کرد.
مجاهد ابراز امیدواری کرد که این گفتگوها راه را برای ایالات متحده و جامعه بین‌المللی جهت به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان هموار کند.
طبق اعلام طالبان، هیئت‌های حاضر، مذاکرات دوحه را" فرصتی برای دستیابی به تفاهم"دانستند و توافق کردند در صورت لزوم در آینده به آنها ادامه دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала