توافق طالبان با آمریکا برای ارسال کمک های بشردوستانه به افغانستان

© AP Photo / Hussein Sayedتوافق طالبان با آمریکا برای ارسال کمک های بشردوستانه
توافق طالبان با آمریکا برای ارسال کمک های بشردوستانه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
عضو شوید
 در نشست میان هیئت های ایالات متحده آمریکا و طالبان در دوحه پایتخت قطر برای ارسال کمک های بشر دوستانه به افغانستان توافق صورت گرفت.
  به گزارش اسپوتنیک، تحریک طالبان (گروه ممنوع در روسیه) در بیانیه ای اعلام کرد که نمایندگان دولت تازه تشکیل شده طالبان  با هیات آمریکایی در طی مذاکرات قطر درباره ارسال کمک های شردوستانه سازمان های خیریه افغان ها توافق کردند.
گفتنی است، این نخستین سفر هیئت طالبان به خارج پس از تسلط قدرت این گروه بر افغانستان بود.
در بیانیه‌ی طالبان دراین خصوص آمده است: "گفتگوی دو روزه بین هیئت های آمریکایی و امارت اسلامی افغانستان موفقیت آمیز بود. در این دیدار مسائل سیاسی به تفصیل مورد بحث قرار گرفت و امارت اسلامی اجرای کامل توافقنامه دوحه را بهترین راه حل می داند. در این بیانیه آمده است که مقامات آمریکایی گفتند که به افغان ها کمک های بشردوستانه ارائه می دهند و فضایی را برای تحویل کمک های دیگر سازمان های بشردوستانه فراهم می کنند".
سازمان ملل گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در افغانستان را منصوب کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2021
واکنش طالبان به تعیین گزارشگر ویژه سازمان ملل برای نظارت از حقوق بشر در افغانستان
نماینده طالبان خاطرنشان کرده که "کمک های بشردوستانه نباید با مسائل سیاسی مرتبط باشد". وی از ارائه کمک های بشردوستانه استقبال کرد و خاطرنشان کرد که طالبان  با موسسات خیریه همکاری می کنند تا به طور شفاف کمک های بشردوستانه را به کسانی که مستحق آن هستند برساند و تردد شهروندان خارجی را  که این کمک ها را می‌رسانند تسهیل کنند.
گفتنی است که در اولین ملاقات مستقیم مقامات ارشد ایالات متحده و طالبان پس از خروج آمریکا از افغانستان در ماه آگست گذشته، به مسائل حقوق بشر و مشارکت زنان و دختران در همه عرصه‌های اجتماعی در افغانستان پرداخته شد.
در همین حال وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما در مذاکرات تأکید کردیم که حکم درباره طالبان بستگی به رفتار آنها دارد.
در این بیانیه آمده است که ایالات متحده تأکید کرده مذاکرات طالبان گفت که مذاکرات با واشنگتن در دو روز گذشته در دوحه، پایتخت قطر به خوبی پیش رفت.
در همین حال ذبیح الله مجاهد، معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی طالبان گفتگوهایی را که در دوحه بین هیئت دولت موقت افغانستان و هیات آمریکایی انجام شد، "ثمربخش" توصیف کرد.
طبق اعلام طالبان، هیئت‌های حاضر، مذاکرات دوحه را" فرصتی برای دستیابی به تفاهم"دانستند و توافق کردند در صورت لزوم در آینده به آنها ادامه دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала