طالبان خواستار کمک‌ مالی روسیه به افغانستان شدند

© @https://twitter.com طالبان خواستار کمک‌ مالی روسیه به افغانستان شدند
 طالبان خواستار کمک‌ مالی روسیه به افغانستان شدند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
عضو شوید
مقام‌های «امارت اسلامی» می‌گویند که روسیه از نظر اقتصادی کشور مهمی است و آنان از کمک‌های این کشور به افغانستان استقبال خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، ذبیح‌الله مجاهد؛ معین وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی طالبان، در گفتگو با یک خبرگزاری روسی، بر ایجاد روابط دیپلماتیک با روسیه به منظور به رسمیت شناخته‌شدن نیز تاکید کرده‌است.
Представитель Талибана Забихулла Муджахид на пресс-конференции в Кабуле, Афганистан  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
منبع اصلی درآمد طالبان مشخص شد
او افزوده‌: «ما به دنبال ایجاد روابط با همه کشورها هستیم. اول‌تر از همه ما در مورد روابط دیپلماتیک صحبت می‌کنیم که بدون آن همکاری بیشتر غیرممکن است.»
به گفته او، طالبان در حال مذاکره با روسیه درباره به رسمیت‌شناختن دولت افغانستان و از سرگیری کار سفارتخانه‌ها در دو کشور است و حل این مسایل راه را برای همکاری بیشتر هموار می‌کند.
سخنگوی «امارت اسلامی» همچنین گفته‌است: «ما خواهان همکاری با همه کشورها هستیم و سرمایه‌گذاری خارجی نقش مهمی در این‌جا ایفا می‌کند. روسیه از نظر اقتصادی کشور مهمی است. افغانستان در طول جنگ ویران شده و روسیه و سایر کشورها می‌توانند به بازسازی آن کمک کنند.»
آقای مجاهد افزوده که افغانستان از چنین کمک‌هایی استقبال می‌کند و به حمایت‌های مالی روسیه و دیگر کشورها امیدوار است.
پس از ورود طالبان به کابل، روسیه به روابط عادی‌اش با افغانستان ادامه داد و در حال حاضر با طالبان رابطه دارد. این کشور اما گفته که اوضاع افغانستان را از نزدیک زیر نظر دارد و در مورد به رسمیت شناختن دولت طالبان هم تصمیمی نگرفته‌است.
از طرف دیگر، با تیره شدن روابط طالبان با تاجیکستان، دولت روسیه اعلام کرده که مرزهای تاجیکستان با افغانستان را به حمایت از دولت تاجیکستان تقویت می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала