منبع اصلی درآمد طالبان مشخص شد

© AP Photo / Rahmat GulПредставитель Талибана Забихулла Муджахид на пресс-конференции в Кабуле, Афганистан
Представитель Талибана Забихулла Муджахид на пресс-конференции в Кабуле, Афганистан  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
عضو شوید
 سخنگوی گروه طالبان در مورد منبع اصلی درآمد دولت تازه تشکیل این گروه صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، از سخنگویان طالبان (ممنوع در روسیه) ومعاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ این گروه می‌گوید، تعرفه های گمرکی و مالیات یگانه منبع درآمد طالبان از زمانی که قدرت را در افغانستان به دست گرفته اند است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران دراین رابطه گفت: "در آینده ، برنامه ای برای دریافت درآمد از استخراج مواد معدنی داریم. اما در حال حاضر، مالیات یگانه منبع درآمد دولت تازه تشکیل طالبان است.
کاهش 57 درصدی درآمد های روزانه گمرک های افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2021
کاهش 57 درصدی درآمد های روزانه گمرک های افغانستان
با وجود اقداماتی که در حال حاضر توسط طالبان (گروه ممنوع در روسیه)  انجام می شود، وضعیت در اقتصاد افغانستان همچنان دشوار است. این عمدتا به این دلیل است که طالبان فقط به 0.1 در صد (9.4 میلیارد دالر) از ذخایر دولتی دسترسی دارند، زیرا بخش قابل توجهی از ذخایر دولتی افغانستان از سوی ایالات متحده آمریکا منجمد شده است.
 معاون وزارت اطلاعات فرهنگ دولت طالبان و همچنین سخنگوی این گروه اعلام کرد که طالبان هنوز منتظر پاسخ واشنگتن در مورد رفع مسدود سازی دارایی های افغانستان است و قبلا از سازمان ملل و بانک جهانی درخواست انجام این کار را کرده است.
مجاهد در همین رابطه گفت: ما خواستار یافتن راه حلی هستیم. ما خواستار انتقال وجوه به حساب بانک های افغانستان هستیم. ما به همین منظور در حال درخواست از سازمان ملل متحد، آمریکا و دیگر کشورها و بانک جهانی هستیم. در حال تلاش برای حل این مشکل هستیم چرا که این یک مسئله بشردوستانه است، این پول مردم افغانستان است، آنها به آن پول نیاز دارند زیرا آنها رنج می برند ... در حال حاضر، ما نمی توانیم پاسخی دریافت کنیم. اما ما انتظار داریم که این مسئله حل شود.
پیشتر و در همین رابطه «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان از قدرتهای جهانی خواسته بود تا میلیاردها دلار دارایی های افغانستان را که پس از روی کار آمدن طالبان مسدود شده است، آزاد کنند.
این در حالیست که پیشتر واشنگتن از مسدود کردن ذخایر طلا و ارز افغانستان به دلیل نگرانی ها از دسترسی این ذخایر به دست طالبان در این کشور خبر داده بود.
طبق اعلام صندوق بین المللی پول، ذخایر مالی بین المللی بانک مرکزی افغانستان تا پایان ماه آپریل سال جاری، مبلغ 9.4 میلیارد دالر آمریکا برآورد شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала