پیام کمیسیون حقوق بشر به مناسبت روز دختر: دختران افغان از حقوق اساسی‌شان محروم شده‌اند

© Sputnik / Stringerپیام کمیسیون حقوق بشر به مناسبت روز دختر: دختران افغان از حقوق اساسی‌شان محروم شده‌اند
پیام کمیسیون حقوق بشر به مناسبت روز دختر: دختران افغان از حقوق اساسی‌شان محروم شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
عضو شوید
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان تاکید دارند که دختران افغانستان گرفتار سرنوشت تلخی شده‌‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون مستقل حقوق بشر با نشر یک اعلامیه در تویتترش گفته است که امروز مصادف به روز جهانی دختر است.
این کمیسیون تاکید دارد که این روز  بهانه‌ای است برای پشتیبانی از ایجاد فرصت‌های بیشتر برای دختران و بالا بردن آگاهی در مورد نابرابری‌ای که آنان در سراسر جهان، به دلیل جنسیت‌شان، با آن مواجه‌اند.
سفیر افغانستان در دوشنبه: دولت تشکیل شده از سوی طالبان نامشروع است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
سفیر افغانستان در تاجیکستان: جهان باید در برابر گورهای دسته‌جمعی پنجشیر پاسخگو باشد
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می افزاید که دختران افغانستان گرفتار سرنوشت تلخی شده‌‌اند. امسال و در این روز، نسبت‌به سال پار، محدودیت‌های گسترده و شرم‌آوری‌ در برابر زنان و دختران وضع شده است و درنتیجه آن‌ها از کلیهٔ حقوق اساسی‌شان محروم شده‌اند.
این کمیسیون اظهار داشت: "اکنون 23 روز است که دختران افغانستان از حق دسترسی به آموزش و پرورش محروم شده‌اند، کار زنان شاغل با محدودیت شدیدی روبه‌رو شده و هم‌چنین مشارکت سیاسی آنها به‌گونهٔ گسترده نقض ‌شده است‌".
در ادامه خبرنامه این سازمان آماده است که زنان افغانستان به تغذیه، حقوق مدنی، مراقبت‌های صحی و محافظت در برابر تبعیض دسترسی ندارند، خشونت علیه زنان به گونه‌ای ساختارمند اجرا و گردهمایی‌های زنان در افغانستان سرکوب می‌شود.
این کمیسیون همچنان از در این روز از جامعهٔ جهانی می‌خواهد که به‌گونهٔ همه‌جانبه از حقوق اساسی زنان در افغانستان پشتیبانی کند. نیز ‌طالبان باید از تبعیض ساختارمند برابرِ زنان دست بردارند. 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала