Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

گل مشکوک امباپه؛ اشتباه داوری قهرمانی را از اسپانیا گرفت؟

© REUTERS / Marko Djurica Килиан Мбаппе на чемпионате Euro 2020
Килиан Мбаппе на чемпионате Euro 2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
عضو شوید
گل دوم تیم ملی فرانسه در بازی شب گذشته مقابل اسپانیا در شرایطی که آفساید به نظر می‌رسید، ثبت شد.
به گزارش اسپوتنیک،  شب گذشته در چارچوب فینال لیگ ملت‌های اروپا ، تیم ملی فرانسه با نتیجه 2 بر یک از سد اسپانیا گذشت تا به عنوان قهرمانی این رقابت ها برسد.
قهرمانی فرانسه در لیگ ملت های اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
ورزش
زور اسپانیا به فرانسه نرسید؛ تاج گذاری خروس ها در لیگ ملت ها با درخشش بنزما و امباپه
اما گل دوم فرانسه بسیار مشکوک به آفساید بود به طوری که هواداران اسپانیا پس از این گل در شبکه های اجتماعی اعتراض زیبایی را روانه داور مسابقه و همچنین VAR کردند که این گل را تایید کرده است اما علت اینکه این گل آفساید گرفته نشد چه بود؟
این مهاجم پاری‌سن‌جرمن روی توپ منحرف شده در موقعیتی عالی قرار گرفت، با اونای سیمون تک به تک شد  دروازه را باز کرد. بسیاری باور داشتند که این بازیکن در شرایط آفساید قرار داشت اما آنتونی تیلور گل را سالم اعلام کرد.
در واقع طبق قوانین جدید آفساید، اگر مدافعی به قصد دفع توپ به آن ضربه بزند، آفساید از بین می رود و در اینجا هم همین اتفاق رخ داد. بوسکتس پس از بازی در حالی که به داوری معترض بود درباره این صحنه گفت:
«داور به ما گفت گارسیا می‌خواست توپ را دفع کند و این کار آفساید را از بین می‌برد. اما به نظرم گارسیا می‌خواست توپ را دفع کند چون توپ به امباپه می‌رسید. این منطقی نیست.»
اریک گارسیا نیز گفت:«گل امباپه کاملاً آفساید بود. داور به من گفت که تو سعی داشتی توپ را بزنی ولی من در آن شرایط باید چه کار کنم؟ باید عقب بکشم که بگذارم امباپه برود و گل بزند؟ شاید منظورشان این است. به هر حال این قانون فوتبال است.»
آلفونسو پرز بورول ، کارشناس داوری MARCA نیز این تصمیم را درک نکرد و سوال کرد که چرا پخش مجدد یوفا خط آفساید را نشان نداد تا مشخص شود که امباپه در زمان پاس در ابتدا از آخرین مدافع جلوتر بود.
داور سابق در رادیو MARCA گفت:«چیزی که باورنکردنی است این است که آن‌ها خطی را ایجاد نکردند در حالی که به نظر می‌رسد او در موقعیت آفساید قرار دارد. امباپه در بازی مداخله می‌کند و آفساید است. این حتی با یک تماس از سوی گارسیا هم صادق است.»
طبق قوانین جدید فوتبال به دلیل اینکه مدافع اسپانیا به نام «اریک گارسیا» به صورت تعمدی سعی در بازگشت توپ داشت و روی توپ اثرگذار بود، در این حالت داور معتقد است که آفساید دیگر معنا ندارد و گل امباپه به شکلی صحیح به ثمر رسیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала