سازمان جهانی بهداشت: حدود 60 در صد راه مقابله با کرونا پیموده شده است

© REUTERS / Phil Nobleکرونا
کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
عضو شوید
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که از آغاز پاندمی کرونا تا کنون، بشریت حدود 60 در صد در مبارزه با این ویروس کشنده موفق شده و در طی این مدت دستاورد های زیادی حاصل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه سوئیسی SonntagsBlick سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بشریت 60 درصد از راه مبارزه با همه گیری ویروس کرونا را پشت سر گذاشته، و اما  بسیاری از موانع غیر منتظره دیگر نیز باید برطرف شوند.
به گفته سومیه سوامیناتان، محقق ارشد سازمان جهانی بهداشت، پیش بینی زمان پایان همه گیری هنوز زود است.
Женщина пытается почувствовать запах мандарина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
کشف روش موثر برای بازیابی حس بویایی پس از ابتلا به کرونا
وی گفت: «نمی توان اظهار داشت که پایان پاندمی نزدیک است و به زودی بین خواهد رفت. نکات ناآشنای زیادی در این پروسه وجود دارند، از جمله ظهور گزینه های جدید این بیماری.
سوامیناتان گفت: «اگربگوییم که ما به زودی بر این مشکل فائق می آییم، درست نگفته‌ایم،. موارد زیاد ناشناخته هنوز باقی مانده است. به ویژه ظهور گونه های جدید منتظره بود».
وی اضافه کرد که 70 تا 80 درصد مردم قبلاً در برخی از نقاط جهان علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند. با این حال ، در کشورهای دیگر، مانند آفریقا ، کمتر از 4 درصد از مردم به طور کامل واکسینه شده اند.
محقق گفت،هرچه بیشتر با این وضعیت کنار بیاییم، خطر انواع جدیدتر (ویروس کرونا) بیشتر می شود. به همین دلیل است که سازمان جهانی بهداشت خواستار استفاده از دوزهای موجود واکسن ها برای افزایش سطح واکسیناسیون در سراسر جهان شده است. تنها زمانی که همه به درستی واکسینه شده اند ، ما می توانیم دوزهای تقویت کننده واکسن را در نظر بگیریم.
اکثر موارد مرگ و میر از ابتلا به کووید -19 در بین افرادی مشاهده می شود که واکسینه نشدند، حتی در کشورهای دارای سطح بالای واکسیناسیون. از اینرو باید همه واکسینه شوند. و البته واکسن ها باید به کشورهای دارای سطح پایین ایمن سازی برسد».
 در میانۀ ماه نوامبر 2019 وجود اپیدمی ویروس کرونا در شهر «ووهان» در مرکز چین آشکار شد. این اپیدمی به سبب شیوع نوع ناشناخته‌ای از ویروس کرونا که 2019-nCoV<span "=""> نام گرفت، آغاز شد. مقامات چین کشف آن را روز 7 جنوری 2020 اعلام کردند. روز 30 جنوری  سازمان بهداشت جهانی با اشاره به انتشار این بیماری حالت «اضطرار سلامت عمومی بین‌المللی» در جهان اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала