شهاب سنگ بزرگتر از "هرم مصر" به زمین نزدیک می‌شود

© Photo / Pixabayعبور یک سیارک از نزدیکی کره زمین
عبور یک سیارک از نزدیکی کره زمین  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
عضو شوید
 هفته آینده، یک شهاب سنگی بزرگتر از هرم غول‌پیکر "خئوپس" مصر از نزدیک زمین رد خواهد شد. آیا این شهاب سنگ می‌تواند خطری برای سیاره ما باشد؟  
  به گزارش اسپوتنیک، طبق برخی داده‌ها یک سیارک بالقوه خطرناک که بزرگ‌تر از هرم بزرگ جیزه مصر (خئوپس) است، تا یک هفته دیگر، به زمین نزدیک می‌شود.
این شهاب که از سوی ستاره شناسان 2021 SM3 نامگذاری شده متعلق به شهاب سنگ های کلاس آپولون است، که قطر آن حدود 160 متر و حدود 20 در صد بزرگتر از هرم خئوپس "جیزه" مصر است.
Астероид на фоне Земли - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
شهاب سنگ 3 برابر بزرگ‌تر از مجسمه آزادی نزدیک زمین می‌شود
این شهاب سنگ بزرگ در روز 15 اکتبر از کنار سیاره ما عبور خواهد کرد و پیامد های برخورد احتمالی آن می تواند برای سیاره زمین نابود کننده باشد.
درآزمایشگاه ناسا شهاب سنگ  2021 SM3 را به عنوان یک جسم آسمانی نزدیک به زمین طبقه بندی نموده اند و حداکثر نزدیکی آن با سیاره ما 3 میلیون کیلومترتخمین زده می‌شود.
این مسافت به طور قابل توجهی کمتر از هر سیاره‌ی دیگر با زمین در منظومه شمسی است، اما در عین حال فاصله آن 7.5 برابر بیشتر از مسافت زمین تا کره ماه است  بنابراین این جسم فضایی تهدید مستقیم برای سیاره ما نخواهد بود.
اما در روز 20 اکتبر، یک شهاب سنگی 230 متری دیگر از دسته آپولون 1996 VB، با فاصله ای حتی کمتر از نزدیک زمین رد خواهد شد. این شهاب سنگ با سرعت 2 میلیون کیلومتر به سمت زمین در حرکت است.
 در صدر فهرست تهدیدهای احتمالی، نام سیارک 2010RF12 قرار دارد. دانشمندان می گویند این شهاب در سال2095 (حدود 76 سال آینده) در فاصله بسیار نزدیک از سطح زمین قرار می‌گیرد و خطرناک است. طبق نظر دانشمندان احتمال برخورد این شهاب با زمین یک در 16 است.
روزانه بیش از 100 تُن اجسام کوچک آسمانی و زباله های فضایی وارد مدار زمین سقوط می‌شوند. هر چیزی که کوچکتر از یک  موترباشد به آسانی در آتمسفر زمین می سوزد و خطری برای زمین ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала