احمد مسعود: تا رسیدن به اهداف خود از مبارزه دست نخواهیم کشید

© @https://twitter.comرهبر مقاومت علیه طالبان: آماده هر نوع جنگ هستیم
رهبر مقاومت علیه طالبان: آماده هر نوع جنگ هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2021
عضو شوید
 رهبر جبهه مقاومت ملی می‌گوید که تا رسیدن به اهداف مشروع مردم دست از مبارزه در برابر طالبان برنخواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "آماج نیوز" احمد مسعود، رهبر جبهه‌ی مقاومت ملی در پیام تازه‌ی بر مبارزه علیه طالبان تاکید کرده، گفت: «تا هنگام رسیدن به اهداف مشروع و برحق مردم، آزادی‌های فکری و تا ساختن یک‌دولت همه‌شمول؛ از مبارزه و مقاومت دست برنخواهیم داشت.»
 کشف گور‌های دسته‌جمعی نیروهای در ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2021
کشف گور‌های دسته‌جمعی در ولایت پنجشیر
 رهبر جبهه مقاومت تاکید کرد، طالبان مرتکب جرایم جنگی، بشری، کشتار مردم ملکی و منسوبین نظام پیشین شده‌اند.
 احمد مسعود افزود که «صدای عدالت‌خواهی زنان و دختران در برابر ظلم، تبعیض و استبداد؛ جفرافیایی مقاومت را به سرتاسری جهان رساند و در نتیجه‌ی اعتراضات جهان از بر رسمیت‌ شناختن طالبان امتناع نمود.»  
مسعود با بیان اینکه پیش از این، صحبت از حکومت فراگیر بود، گفت: دیدیم که از نظر این گروه، حکومت فراگیر به چه معناست و تا زمانی که برقراری ارزش‌ها به مبارزه ادامه خواهیم داد.
وی یکبار دیگر گفت: مبارزه ما برای آزادی مردم افغانستان است و به یک جغرافیای خاص منحصر نخواهد بود.
در همین حال، او تأکید کرده است که تا هنگام رسیدن به این «اهداف مشروع و برحق مردم» افغانستان علیه طالبان مبارزه و مقاومت می‌کند.
آقای مسعود افزوده که جبهه‌ی مقاومت ملی در تلاش است تا در همکاری با سایر نیروهای مطرح کشور به‌شمول رهبران سیاسی، چهره‌های خوشنام ملی، نمایندگان مردم در شورای ملی، علما، زنان، نیروهای امنیتی و دفاعی و چهره‌های فرهنگی اقدامات لازم را در مهار بحرانی ناشی از فروپاشی نظام روی‌دست گیرد.
گروه طالبان هنوز به این گفته‌های احمد مسعود واکنشی نشان نداده است.
گفتنی است طالبان پس از اعلام تصمیم آمریکا در بهار امسال برای خروج نیروهای خود از افغانستان، عملیات گسترده ای را برای ایجاد کنترل بر کشور آغاز کردند. در 15 آگست ، طالبان بدون جنگ وارد کابل شدند و رئیس جمهور اشرف غنی از کشور فرار کرد. نیروهای مخالف طالبان در پنجشیر به رهبری احمد مسعود جبهه مقاومت ملی را سازماندهی کردند. امرالله صالح ، معاون رئیس جمهور سابق،  که خود را سرپرست دولت اعلام کرد ، از جبهه مقاومت حمایت کرد
در همین حال ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان، در تاریخ 6 سپتامبر (15 سنبله) در یک نشست خبری در کابل، ضمن اعلام پایان جنگ و استقلال افغانستان، گفت که این گروه به کسی اجازه نخواهد داد تا در برابر طالبان و شهروندان این کشور قرار گیرد.
سخنگوی طالبان مدعی شد که جنگ چندین ساله افغانستان با تصرف ولایت پنجشیر در 100 کیلومتری کابل پایان یافت و اکنون باید شهروندان این کشور برای پیشرفت و ترقی افغانستان با گروه طالبان همکاری کنند. اما احمد مسعود، رهبر «جبهه مقاومت ملی» افغانستان در یک پیام صوتی فراخوان قیام عمومی داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала