اون در نمایشگاه تسلیحات هسته‌ای: آمریکا دلیل و ریشه‌ی تمام تنش‌ هاست

© REUTERS / KCNAГлава КНДР Ким Чен Ын
Глава КНДР Ким Чен Ын - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2021
عضو شوید
کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی بامداد سه‌شنبه آمریکا را «دلیل ریشه‌ای» مشکلات در شبه جزیره کوریا دانسته است.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه دولتی کوریای شمالی گزارش داده کیم جونگ اون، رهبر این کشور، هنگام افتتاح یک نمایشگاه تسلیحاتی گفت، ایالات متحده مکرراً اعلام کرده است که با کشور ما دشمنی ندارد، اما هیچ زمینه رفتاری وجود ندارد که باور کنیم چنین نیست. برای فرزندانمان باید قوی باشیم. ما ابتدا باید قوی باشیم.
وی از رفتار کوریای جنوبی نیز انتقاد و سئول را به دوروئی متهم کرد. او همچنین گفته علی‌رغم درخواست‌های اخیر آمریکا برای مذاکره هنوز دلیلی وجود ندارد «که بتوان باور کرد آنها دشمن نیستند.»
بی اعتنایی کوریای شمالی به پیشنهاد آمریکا برای گفتگو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
بی اعتنایی کوریای شمالی به پیشنهاد آمریکا برای گفتگو
آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کوریای شمالی در سال 2006 میلادی، چندین دور تحریم علیه کوریای شمالی وضع کرده‌اند.
کوریای شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است. پیونگ‌یانگ می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.
دولت آمریکا به ریاست جو بایدن در هفته‌های اخیر ضمن تأکید بر ادامه سیاست تحریم علیه کوریای شمالی از این کشور خواسته پای میز مذاکره بیاید.
در سال 2018 کیم جونگ اون به نخستین رئیس کوریای شمالی تبدیل شد که با یک رئیس‌جمهور مستقر آمریکا دیدار کرد. اما مذاکرات میان دو کشور از زمان دومین دیدار میان کیم با دونالد ترامپ در سال 2019 متوقف ماند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала