رییس مجلس سنای روسیه از جهان خواست وضعیت زنان در افغانستان در نظر بگیرند

© Photo / Press service of the Federation Council رییس مجلس سنای روسیه از جهان خواست وضعیت زنان در افغانستان در نظر بگیرند
 رییس مجلس سنای روسیه از جهان خواست وضعیت زنان در افغانستان در نظر بگیرند   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2021
عضو شوید
رئیس شورای فدراسیون روسیه گفت که جهان در گفتگوی خود با طالبان وضعیت زنان در افغانستان را در نظر خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک والنتینا ماتویینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) می گوید جامعه بین المللی با در نظر گرفتن وضعیت زنان در افغانستان امکان همکاری با نمایندگان جنبش رادیکال طالبان (گروه ممنوع در فدراسیون روسیه) را بررسی خواهد کرد.
ولانتینا ماتویینکو رئیس شورای فدراسیون  روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2015
ماتویینکو: اقدامات جدی سازمان ملل متحد برای کشورهای ضروری است که تروریزم را تمویل میکنند
ماتویینکو به یک شبکه تلویزیونی روسیه گفت :"همه، به ویژه زنان، نگران توسعه بیشتر اوضاع در افغانستان هستند. ما دلیلی برای نگرانی داریم. من معتقدم که جهان و جامعه بین المللی، مسائل مربوط به همکاری احتمالی بیشتر با طالبان را با در نظر گرفتن موارد دیگر به ویژه وضعیت زنان در افغانستان در نظر خواهند گرفت".    
رییس شورای فدراسیون تاکید کرد: "اگر حقایق آشکاری از نقض حقوق زنان، سایر عوامل سرکوب زنان و غیره وجود داشته باشد، من فکر می کنم که این امر به طور جدی بر قالب های همکاری و امکان به رسمیت شناختن طالبان تأثیر خواهد گذاشت و افزود که ما وضعیت افغانستان را از نزدیک دنبال می کنیم".
به گفته ماتویینکو، نماینده افغانستان قرار است در سومین مجمع زنان اوراسیایی در سن پترزبورگ سخنرانی کند.
پیش از این، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان طالبان که قدرت را در این کشور به دست گرفته اند متهم کرد که به زنان ظلم می کند، به ویژه که حق مشارکت در زندگی عمومی و آموزش را از آنها سلب کرده اند.  
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала