لاوروف: از سلاح های باقیمانده ناتو در افغانستان نباید برای اهداف خرابکارانه استفاده شود

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است
لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه در بیاناتی اظهار داشت که در شرایط کنونی از سلاح های باقیمانده ناتو در افغانستان برای اهداف تخریبکارانه نباید استفاده شود.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه در نشست با وزرای امور خارجه کشورهای شرکت کننده در اجلاس تعامل و اعتماد سازی در آسیا گفت، اکنون مهم است که سلاح ها و تجهیزات نظامی به جا مانده از ناتو در افغانستان برای اهداف تخریبکارانه  استفاده نشود.
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
روسیه: مردم افغانستان هرگز "سازمان فوق العاده" ناتو را فراموش نخواهند کرد
وزیر امور خارجه روسیه افزود: "خروج شتابزده ناتو پیچیدگی تناقضات افغانستان را بیشتر در هم ریخت. سلاح ها و تجهیزات نظامی زیادی در کشور باقی مانده است. مهم است که از آنها علیه دیگر کشور ها و در داخل افغانستان، برای اهداف خرابکارانه استفاده صورت نگیرد."
گفتنی است در اوایل ماه آگست ، طالبان (جنبش ممنوع در روسیه) حملات گسترده علیه نیروهای دولتی افغانستان انجام د ادند و در 15 آگست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ در کشور به پایان رسیده است. در دو هفته آخر ماه آگست از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان هایی که با آنها همکاری داشتند، به صورت جمعی تخلیه شدند.
در شب 31 آگست، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی 20 ساله ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در آغاز ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند، که در دوران اول حکومت طالبان وزیر خارجه بود و تحت تحریم های سازمان ملل متحد قرار دارد ، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала