Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مقدماتی جام جهانی در اروپا؛ جشنواره گل پرتگال در شب هت‌تریک رونالدو + عکس

© REUTERS / Pedro NunesSoccer Football - World Cup - UEFA Qualifiers - Group A - Portugal v Republic of Ireland - Estadio Algarve, Almancil, Portugal - September 1, 2021 Portugal's Cristiano Ronaldo celebrates after the match
Soccer Football - World Cup - UEFA Qualifiers - Group A - Portugal v Republic of Ireland - Estadio Algarve, Almancil, Portugal - September 1, 2021 Portugal's Cristiano Ronaldo celebrates after the match  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2021
عضو شوید
تیم ملی پرتگال در بازی خانگی برابر لوکزامبورک به برتری درخشان 5 گله دست یافت.
به گزارش اسپوتنیک؛ در چارچوب بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در منطقه اروپا؛ تیم ملی پرتگال از لوکزامبورک میزبانی کرد و سرانجام به برتری درخشان و پرگل 5-0 دست یافت.
در این بازی خطاهای بی شمار تیم ملی لوکزامبورک سبب شد تا شاگردان فرناندو سانتوس با ارائه نمایش درخشان و کم نقص پیروز شود.
ابتدا خطای بازیکنان مهمان روی ستاره خط حمله سلسائوی اروپا سبب شد تا داورنقطه پنالتی را نشان بدهد و رونالدو طبق معمول پشت ضربه ایستاد و آنرا به گل بدل کرد.
هنوز آرامش به رختکن میزبان و مهمان برنگشته بود که در دقیقه 9 بازی با ویصل داور پنالتی دوم گرفته شد، جایی که در موقع حرکت رونالدو در عرض محوطه جریمه، دروازه‌بان رونالدو را نقش بر زمین کرد. باز هم شماره 7 پشت توپ ایستاد، در ضربه اول به دلیل حرکت بازیکنان پرتگال قبل از شوت، گل پذیرفته نشد و رونالدو بار دوم ضربه پنالتی را نواخت که این بار با وجود تشخیص ناحیه شوت وی، اما دروازه باز شد و دومین گل به ثمر رسید و اختلاف دوبرابر شد.
پس از این گل فشار از روی دروازه حریف کاسته نشد. در دقیقه 17 بود که پرتگال باز هم به گل رسید جایی که روی برناردو سیلوا، برونو فرناندز از زاویه بسته دروازه را باز کرد و حساب کار را 3-0 نمود.
نیمه اول گل سرانجام با همین حساب پایان یافت اما در نیمه دوم بار دیگر پرتگالی‌ها گل‌زی کردد.
بارها تلاش تیم ملی میزبان از سوی خط دفاعی یا دروازه‌بان دفع شد. که در مهم‌ترین صحنه، یعنی در دقیقه 68 بازی روی پاسی از سمت راست توپ به رونالدو رسید و کاپیتان با کنترول پا ضربه برگردان زیبا را راهی دروازه کرد که موریس با دست چپ آنرا بیرون کشید و کرنر شد. اما یک دقیقه بعد روی ارسال از سمت چپ (کرنر) ژائو پائولینها با ضربه سر دروازه حریف را گشود تا نتیجه را 4-0 بسازد.
 
در ادامه یکی دو موقعیتی را لوکزامبورک سازماندی کرد اما به نتیجه نرسید. ولی برعکس بار دیگر مغلوب شد.
در دقیقه 87 بازی روی ارسال روبن نِوِس؛ کریستیانو رونالدو با ضربه سر توپ را وارد چارچوب نمود که از سوی داوری ویدیوی مورد بررسی قرار گرفت اما پذیرفته شد تا هت‌تریک این فوق ستاره کامل شود.
رونالدو با سه گل امشب 115مین گل خود برای پرتگال را به ثمر رساند. البته این 54مین گل در 51 بازی اخیر برای اوست که در ترکیب پرتگال به ثمر می‌رساند. همچنان این 58مین هت‌تریک کریستیانو در دوران حرفه‌ای وی بود.
با آنکه در دقیقه 93 یک ضربه آزاد گرفته شده بود اما رونالدو آنرا به آسمان زد و پس از آن بود که ویصل پایان بازی با حساب 5-0 به سود پرتگال زده شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала