نگرانی روسیه از نفوذ شبه نظامیان از افغانستان به کشور های مستقل مشترک المنافع

© Sputnik / Saiid Tsarnayevنیکلای پاتروشف،
نیکلای پاتروشف، - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2021
عضو شوید
دبیر سازمان فدرال امنیت روسیه، می‌گوید، احتمال می‌رود که شبه نظامیان از خاک افغانستان تحت پوشش پناهندگان  به کشور های "مستقل همسود" نفوذ کنند.
به گزارش اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف، دبیر سازمان فدرال امنیت روسیه، در روز چهارشنبه (13 اکتبر) در نشست سران سازمان های امنیتی و اطلاعاتی کشور های مستقل همسود "مشترک المنافع" اظهار داشت که به دلیل اقدامات ایالات متحده، گروه های تروریستی موجود در خاک افغانستان می‌توانند زیر نام پناهندگان از آن کشور به سایر کشور های شوروی سابق یا "مستقل همسود" نفوذ کنند.
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
افغانستان نباید به پناهگاه تروریست ها تبدل گردد
دبیر سازمان فدرال امنیت روسیه گفت: "ایالات متحده آمریکا تلاش می کند تا مسئله تخلیه افغان هایی را که با آنها همکاری کرده اند، با اعزام آنها در خاک کشور های متحد خود، حل کند. در همین رابطه من در خصوص تهدید مرتبط با نفوذ عناصر تروریستی به کشورهای ما تأکید می‌کنم."
به گفته پاتروشف، "خروج شتابزده نیروهای نظامی غرب از افغانستان تأثیر منفی  و بسیارجدی بر امنیت کشورهای دیگر داشت." وی گفت: "در حقیقت ، در طول بیست سال حضور ایالات متحده و متحدانش در این کشور ، آنها نتوانسته اند به هیچ یک از تعهدات خود عمل کنند. در عوض ، غرب پیوسته تلاش کرده است تا ارزشهایی بیگانه را برای افغانها تحمیل کندکه اصلا  قبول آنها برای افغانها ممکن نیست."
پاتروشف گفت: "در نتیجه اقدامات ایالات متحده در افغانستان، ، رژیم دست نشانده آنها در کابل در عرض فقط چند روز سقوط کرد. و خود آمریکایی ها به سادگی افغان ها را با سرنوشت خود واگذار کردند و تلاش کردند تمام بار مسئولیت را به دوش کشورهای همسایه افغانستان بیندازند."
 گفتنی است در اوایل ماه آگست، طالبان (جنبش ممنوع در روسیه) حملات گسترده علیه نیروهای دولتی افغانستان انجام دادند و در 15 آگست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ در کشور به پایان رسیده است. در دو هفته آخر ماه آگست از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان هایی که با آنها همکاری داشتند، به صورت جمعی تخلیه شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала