طرح چهاربندی چین برای حل مشکلات افغانستان

© REUTERS / Jason Leeطرح چهاربندی چین برای حل مشکلات افغانستان
طرح چهاربندی چین برای حل مشکلات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2021
عضو شوید
وزیر خارجه چین یک طرح چهار بخشی را برای رسیدگی به مشکلات موجود در افغانستان به سران کشورهای 20 اقتصاد بزرگ جهان پیشنهاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، سران گروه 20 از روز گذشته به این سو درباره افغانستان و وضعیت بحرانی بشری در کشور رایزنی کردند.
رئیس گروه 20: سازمان ملل متحد باید حضور دائمی در افغانستان داشته باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2021
رئیس گروه 20: سازمان ملل متحد باید حضور دائمی در افغانستان داشته باشد
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین یک طرح چهار بخشی را در این مورد پیشنهاد کرد:
اول، آقای وانگ از جامعه جهانی خواست که روی کمک های بشردوستانه برای جلوگیری از بحران انسانی و بهبود وضعیت زندگی افغان ها تمرکز کند. این مقام چینی اعلام کرد که کشورش 31 میلیون دالر را برای تهیه غذا، مواد زمستانی، دارو و واکسین کرونا به افغانستان کمک می‌کند.
دوم، وی گفته است که افغانستان باید مسیر توسعه حرکت کند. جامعه جهانی نیز باید افغانستان را در این راستا کمک کند تا افغانستان ساختار سیاسی فراگیر و سیاست داخلی و خارجی اش را بسازد. سازمان های جهانی همچنان باید کمک به افغانستان را ادامه بدهند و در قسمت مبارزه با فقر و نیز ساختن زیربناها کشور را کمک کنند.
سوم، وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که تروریسم برای این کشور غیر قابل تحمل است. وی خواستار اقدامات مشخص برای اطمینان از دور ماندن افغانستان از تروریسم شد و جبهه ای متحد برای جامعه بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم پیشنهاد کرد.
چهارم، جامعه جهانی باید به یک اجماع برای کار مشترک با افغانستان برسد. آقای وانگ خاطرنشان کرد که سازمان ملل متحد نقش مرکزی در راستای ارایه کمک های بشردوستانه و حفظ صلح و ثبات در افغانستان، دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала