پوتین: نتایج حضور آمریکا در افغانستان غم‌انگیز بود

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور پوتین عازم دوشنبه شد
رئیس جمهور پوتین عازم دوشنبه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2021
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه می‌گوید، ایالات متحده بدون درنظرداشت فرهنگ و واقعیت های درونی افغانستان وارد این کشور شد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه (13 اکتبر) در سخنرانی خود در اجلاسیه عمومی همایش بین المللی انرژی به نام «هفته انرژی روسیه» اعلام کرد که ایالات متحده  آمریکا با نادیده گرفتن فرهنگ و واقعیت های داخلی افغانستان وارد این کشور شد که نتایج غم انگیزی را به همراه داشت.
اوضاع افغانستان، محور گفتگوی پوتین و رئیس جمهور ازبکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
اوضاع افغانستان، محور گفتگوی پوتین و رئیس جمهور ازبکستان
وی گفت: "آزادی و دموکراسی را نمی توان، با فرهنگ و سنت های یک قوم خاص مرتبط دانست. ایالات متحده بدون توجه به سنت ها، فرهنگ و تاریخ مردم افغانستان وارد آن کشور شد و نتایج این حضور 20 ساله بسیار غم انگیز و فاجعه بار بود".
پیش ازاین نیز رئیس جمهور روسیه در جمع دانشجویان این کشور گفته بود که به مدت 20 سال نیروهای آمریکایی در افغانستان حضور داشتند و به مدت 20 سال تلاش کردند تا مردم محلی را متمدن کنند؛ به معنای وسیع‌تر، هنجارها و استانداردهای خود را تحمیل کنند، از جمله موارد مرتبط با سازمان سیاسی این جامعه. این امر فقط منجر به فاجعه شد، هم برای کسانی که این کار را کردند -ایالات متحده- و حتی بیشتر برای افرادی که در افغانستان زندگی می‌کنند.
گفتنی است از از زمان تسلط طالبان بر افغانستان در 15 آگست امسال، هزاران افغان، دیپلمات و شهروند خارجی این کشور را ترک کرده‌اند و گمان می‌رود هنوز تعداد دیگری که خواستار خروج باشند، وجود دارند. بسیاری از افغان‌هایی که با نیروهای خارجی به هر نحوی همکاری داشتند، نگران اقدامات تلافی‌جویانه طالبان هستند. با این حال طالبان به رعایت حقوق اساسی مردم، به ویژه زنان و اقلیت‌ها وعده می‌دهد، وعده‌ای که عده قلیلی از افغان‌ها آن را باور دارند و تا هنوز هیچ یک از این وعده‍‎‌ ها عملی نشده.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала