نماینده قطر به طالبان: به زنان و دختران حق کار و تحصیل بدهید

© Photo / twitter account of Dr.M.Naeemنماینده ویژه وزارت خارجه قطر با خلیلزاد و تیم مذاکره کننده طالبان دیدار کرد
نماینده ویژه وزارت خارجه قطر با خلیلزاد و تیم مذاکره کننده طالبان دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2021
عضو شوید
 نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در امور افغانستان  می‌گوید که ممنوعیت تحصیل و کار برای دختران و زنان در افغانستان از دیدگاه دین اسلام قابل قبول نیست.
به گزارش اسپوتنیک، مطلق ماجد القحطانی، نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در امور افغانستان گفت که به رسمیت شناختن طالبان (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) در افغانستان در اولویت دوحه قرار نداشته و تمرکزها برای تعامل با طالبان و پاسخگویی به بحران انسانی افغانستان باید صورت گیرد.
وی از کشورهای جهان خواست تا با دولت طالبان همکاری عمیق‌تری داشته باشند.
دفتر سیاسی طالبان در قطر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2021
گفتگوی نماینده سازمان ملل با نماینده طالبان در قطر
القحطانی همچنین از طالبان خواست تا به عنوان یک دولت «مسئول» عمل کرده و به زنان حق کار و به دختران حق تحصیل را بدهند.
نمایندهٔ ویژه وزیر خارجه قطر در یک نشست امنیتی در دوحه گفت: «ما فکر می‌کنیم این (به رسمیت شناختن) اولویت ندارد. آنچه در حال حاضر اولویت دارد کمک‌های بشردوستانه، آموزش و خروج مصوون مردم است.»
القحطانی افزود که بهترین گزینه فعلاً «تشریک مساعی، همکاری و مساعدت بیشتر» است و طالبان نیز باید به سوی یک دولت همه شمول که در آن افغان‌ها آینده خود را تعیین کنند حرکت کند.
طالبان تقریباً دو ماه پس از تسلط بر افغانستان هنوز هم تلاش دارند تا با کشورهای دیگر روابط دیپلماتیک ایجاد کنند و از بحران اقتصادی در افغانستان جلوگیری کنند.
اما این گروه تاکنون به درخواست بازگشت دختران به مکاتب متوسطه و لیسه که یکی از خواسته‌های کلیدی جامعه بین المللی است، جواب مثبت نداده‌اند.
قحطانی گفت که ممنوعیت تحصیل دختران از دیدگاه دین اسلام قابل قبول نیست.
قطر، که میزبان مذاکرات بین طالبان و مقامات غربی است یکی از کشورهای دارای نفوذ بر طالبان است. این کشور میزبان دفتر سیاسی طالبان بوده و مذاکرات بین ایالات متحده و طالبان را نیز تسهیل کرد که در نهایت منتج توافقنامه میان این جوانب و خروج نیروهای خارجی از افغانستان شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала