خواست طالبان از امریکا: ما را از لیست تروریست‌ها خارج کنید

© @https://twitter.comخواست طالبان از امریکا: ما را از لیست تروریست‌ها خارج کنید
خواست طالبان از امریکا: ما را از لیست تروریست‌ها خارج کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2021
عضو شوید
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان از مقامات امریکایی خواسته است که رهبران طالبان را از لیست تروریست‌ها خارج کنند.
به گزارش اسپوتنیک، خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در مصاحبه با الجزیره قطر از مقامات امریکایی خواسته است که رهبران طالبان را از لیست تروریست‌ها خارج کنند.
اتحادیه اروپا: خروج سران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل اشتباه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2021
اتحادیه اروپا: خروج سران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل "اشتباه" است
وی می‌گوید: امریکایی‌ها باید دیدگاه های خود را در مورد درج رهبران طالبان در لیست تروریست‌ها تجدید نظر کنند. آنها از حضور ما در این لیست‌ها به عنوان ابزاری برای فشار بر دولت [موقت] افغانستان استفاده می‌کنند. ما از آنها می‌خواهیم که از روشهای دیپلماتیک پیروی کنند، چون، به نظر من، هیچ سودی برای آنها در آینده نخواهد داشت.
به گفته وی، امریکا باید به طالبان این فرصت را فراهم کند تا آنها به مردم این کشور خدمت کنند.
وی افزود: ما از امریکایی‌ها می‌خواهیم که به ما این فرصت را بدهند که به مردم خود خدمت کنیم، اگرچه ما و مردم ما این را درک می‌کنیم، به هر حال، برخی کشورها کاملاً با ما صادق نیستند. اگر امریکا طالبان را از این لیست حذف نکند، به آنها باز می‌گردد چون آنها به وعده هایی که به ما داده‌اند عمل نمی‌کنند. ما قبلاً به تمام تعهدات خود عمل کرده ایم و هنوز جامعه بین‌المللی به آن عمل نکرده‌است.
این مقام طالبان بار دیگر اشاره کرد که هیچ تهدید تروریستی در خاک افغانستان وجود ندارد، به ویژه از سوی داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) وی گفت: تنها حضور داعش در افغانستان برای رهبری قبلی افغانستان سودمند بود.
شماری از رهبران طالبان در لیست تحریم‌های بین‌المللی یا در فهرست تروریست‌های برخی کشورها قرار دارند.
اوایل ماه اگست طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتمبر طالبان فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала