هشدار وزارت هوانوردی طالبان به شرکت هوایی کام‌ایر و پی‌آی‌ای

© REUTERS / Faisal Mahmoodهشدار وزارت هوانوردی طالبان به شرکت هوایی کام‌ایر و پی‌آی‌ای
هشدار وزارت هوانوردی طالبان به شرکت هوایی کام‌ایر و پی‌آی‌ای - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2021
عضو شوید
وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از شرکت‌های هوایی پاکستان (پی‌آی‌ای) و کام‌ایر خواسته است که قیمت تکت‌های پرواز کابل – اسلام‌آباد را کاهش دهند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان امروز (پنج‌شنبه، 22 میزان) با نشر اطلاعیه‌ای از شرکت‌های هوایی پاکستان (پی‌آی‌ای) و کام‌ایر خواسته است که قیمت تکت‌های پرواز کابل – اسلام‌آباد را کاهش دهند.
در اطلاعیه آمده است که قیمت تکت‌ها در این مسیر توسط این شرکت‌های هوایی باید «مطابق به معیار تکت» که قبل از تسلط طالبان بر افغانستان بود، تنظیم شود.
در اطلاعیه هشدار داده شده است که در صورت تخلف، پروازهای شرکت هوایی بین‌المللی پاکستان و شرکت هوایی کام‌ایر در مسیر کابل – اسلام‌آباد و برعکس آن، توقف داده می‌شود.
این وزارتخانه از مسافرین و مراجعین هم خواسته است در صورت بلندبودن قیمت تکت در این مسیر با این وزارت همکاری و اسناد مستند ارایه کنند.
پیش از این، شهروندان افغانستان که به پاکستان سفر کرده‌اند، گفته بودند که قیمت هر تکت طیارۀ شرکت هوایی بین‌المللی پاکستان و شرکت هوایی کام‌ایر برای پرواز به سلام‌آباد بین تا تا دوهزار و 500 دالر افزایش یافته است.
قیمت هر تکت در گذشته در این مسیر بین 150 تا 200 دالر بود.
در مسیر کابل – اسلام‌آباد و برعکس آن بعد از سقوط افغانستان به دست طالبان، تنها این دو شرکت هوایی فعالیت داشته‌اند. هم‌اکنون مسیر زمینی پاکستان به‌روی رفت‌وآمد شهروندان کشور مسدود است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала