وزیر خارجه قطر علیه انزوای بین‌المللی افغانستان و رهبری جدید آن

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر خارجه قطر علیه انزوای بین‌المللی افغانستان و رهبری جدید آن
وزیر خارجه قطر علیه انزوای بین‌المللی افغانستان و رهبری جدید آن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2021
عضو شوید
وزیر خارجه قطر در جلسه گفتگو در مجمع امنیت جهانی که چهارمین دور آن در دوحه برگزار می‌شود، گفت، به جای انزوای بین‌المللی افغانستان و رهبران آن از طالبان، لازم است تعامل با آنها برقرار شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر گفت، به جای انزوای بین‌المللی افغانستان و رهبران آن از طالبان (گروه ممنوع در روسیه)، لازم است تعامل با آنها برقرار شود.
جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا بنا به توافقنامه صلحی که در دوحه میان نمایندگان امریکا و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) در فبروری سال 2020، در زمان ریاست جمهوری ترامپ به امضا رسیده بود، نیروهای امریکایی را به‌طور کامل از افغانستان خارج کرد.
اوایل ماه اگست طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتمبر طالبان فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد. آنها وعده سپرده بودند که حکومت آینده همه‌شمول خواهد بود، اما در نتیجه، از بیش از 30 نفر از اعضای دولت جدید افغانستان، تنها سه وزیر نماینده اقلیت‌های قومی بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала