Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پنج بازیکن درجه یک دنیا با کم‌ترین زمان مصدومیت در تاریخ

© AP Photo / Manu FernandezBarcelona's Lionel Messi, right and Real Madrid's Cristiano Ronaldo greets each other before a Spanish La Liga soccer match between Barcelona and Real Madrid, dubbed 'el clasico', at the Camp Nou stadium in Barcelona, Spain, Sunday, May 6, 2018
Barcelona's Lionel Messi, right and Real Madrid's Cristiano Ronaldo greets each other before a Spanish La Liga soccer match between Barcelona and Real Madrid, dubbed 'el clasico', at the Camp Nou stadium in Barcelona, Spain, Sunday, May 6, 2018 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2021
عضو شوید
شاید مصدومیت جزء جدا ناپذیر از فوتبال شده است اما برای برخی از بازیکنان این‌گونه نیست، در ذیل 5 تن از این‌گونه را معرفی می‌کنیم.
به گزارش اسپوتنیک؛ دیدن مصدومیت یک بازیکن در زمین هیچ چیز عجیب در فوتبال نیست. از آنجا که فوتبال یک ورزش تماسی است، آسیب‌ها اجتناب ناپذیر اند. با این وجود، فوتبالیست‌ها همیشه سعی می‌کنند از ضربات به دلیل تاثیراتِ سوء روی حرفه‌ی آن‌ها، خودداری کنند.
بسیاری از بازیکنان درجه یک در طول سال‌ها به دلیل مصدومیت در جنبه‌های خاصی از بازی خود از زاویه کاری شان دور شده‌اند. برخی حتی پس از دریافت ضربات جدی مجبور به بازنشستگی زودرس شده‌اند. با این حال، چندین بازیکن نخبه با حفظ سطح آمادگی بدنی باورنکردنی در طول این سال‌ها بسیاری را شگفت زده کرده‌اند.
این‌ها بازیکنانی هستند که سال‌ها در راس دنیای فوتبال بوده‌اند و به ندرت مصدوم شده‌اند.
 
در این یادداشت، نگاهی به پنج مورد از آنها می‌اندازیم:
5: روبرت لواندوفسکی
مهاجم پولندی به ندرت آسیب می‌بیند.
لواندوفسکی مُهاجم بایرن مونیخ یکی از مرگبارترین مهاجمان در اروپا در چند سال گذشته بوده است. مهاجم پولندی فصل گذشته برنده کفش طلای اروپا شد و امسال نیز مدعی قوی کسب جایزه توپ طلا است.

View this post on Instagram

A post shared by Robert Lewandowski (@_rl9)

راز درخشش مداوم لواندوفسکی در مقابل دروازه به آمادگی فوق العاده او مربوط می‌شود. این بازیکن 33 ساله به دلیل مصدومیت در 8 فصل گذشته تنها 24 بازی را از دست داده است و در این فصل طی 10 بازی فوق العاده 13 گل و یک پاس گل در رقابت‌های مختلف به ثمر رسانده است.
 
4: محمد صلاح
مهاجم لیورپول از سال گذشته مصدوم نشده است.
مهاجمان زیادی نیستند که بتوانند در حال حاضر با محمد صلاح در شکل فعلی او مقایسه شوند. وینگر مصری در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان جهان است. او با بازی‌های دیدنی خود برای لیورپول در لیگ قهرمانان و لیگ برتر موج می‌زند.

View this post on Instagram

A post shared by Mohamed Salah (@mosalah)

این مهاجم در 9 بازی این فصل در تمامی مسابقات 9 گل و 3 پاس گل داده است. او در صدر جدول گلزنی لیگ برتر قرار دارد و شش گلش باعث شد لیورپول در رده دوم جدول لیگ قرار گیرد.
صلاح مانند دیگر اسامی این لیست به ندرت مجروح می‌شود. مهاجم مصری از زمان پیوستن به لیورپول 4 سال پیش تنها 3 بازی را از دست داده است. بین سال‌های 2012 تا 2021 او در مجموع فقط 10 بازی را غایب بوده است.
 
3: توماس مولر
مهاجم کسی نیست که به راحتی آسیب ببیند.
توماس مولر قهرمان ناشناخته بایرن مونیخ نیز سابقه مصدومیت باورنکردنی دارد. او در زمینه تناسب اندام و ثبات یکی از سوپراستارهای مطرح اروپاست. بازیکن ملی پوش آلمانی بین سال‌های 2014 تا 2021 فقط 7 بار مصدوم شده است.
این باعث شده که او فقط 17 بازی برای بایرنی‌ها در طول همه مسابقات را از دست بدهد. مولر به دلیل تناسب اندام فوق العاده‌اش در طول این سال‌ها در بالاترین سطح بازی خود برای باشگاه و کشورش بوده است.
این مهاجم رکورد چشمگیری از 218 گل و 224 پاس گل به نام‌اش در 592 بازی تا کنون برای بایرن مونیخ را دارد. او همچنین در تیم ملی آلمان حضور پرشوری داشته و در 108 بازی 40 گل و 39 پاس گل داشته است.
 
2: کریستیانو رونالدو
رکورد مصدومیت کریستیانو رونالدو از این دنیا خارج است.
کریستیانو رونالدو مهاجم منچستریونایتد در طول دوران حرفه‌ای خود سطح آمادگی دیوانه کننده‌ای را حفظ کرده است.
وقتی صحبت از مراقبت خوب از بدن او می‌شود، اعجوبه پرتگالی در لیگ خودش قرار دارد. او مظهر تناسب اندام، طول عمر و برتری برای بسیاری از ورزشکاران در سراسر جهان است.
از جولای 2008 کریستیانو رونالدو فقط 61 بازی را به دلیل مصدومیت از دست داده است. این تنها دو ماه از 13 سال گذشته است، در دوره‌هایی با باشگاه‌هایی مانند منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس.
با وجود 36 سال سن، سوپراستارپرتگالی هنوز در اوج بازی است. او با فُرم فوق العاده وارد فصل جدید شده و در 5 بازی پنج گل برای یونایتد به ثمر رسانده است. او با تیم ملی خود نیز به خوبی کار می‌کند و اخیراً با هت‌تریک چشمگیر در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 مقابل لوکزامبورگ خبرساز شد.
 
1: لیونل مسی
بازی‌ساز فقط 113 بازی را به دلیل مصدومیت در دوران حرفه‌ای خود از دست داده است.
به دست آوردن شش جایزه توپ طلا بیهوده نیست. شما باید چندین سال در اوج بازی خود باشید تا بتوانید حتی یکبار در دوران حرفه‌ای خود مدعی کسب این افتخار باشید. انجام آن در شش مورد جداگانه در ورزشی که دارای رقابت شدید است، بسیار چشمگیر است.

View this post on Instagram

A post shared by Leo Messi (@leomessi)

سابقه مصدومیت لیونل مسی بسیار حیرت انگیز است. به نقل از ترانسفر مارکیت، مهاجم آرجانتینی از زمان تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه‌ای 113 بازی را از دست داده است. به جز رقیب همیشگی‌اش کریستیانو رونالدو، هیچ بازیکن دیگری در جهان در حال حاضر وجود ندارد که بتواند در مدت طولانی چنین سطح آمادگی جسمانی را به رخ بکشد.
مسی به لطف آمادگی جسمانی فوق العاده‌اش توانست در دو دهه گذشته بر جهان فوتبال تسلط داشته و عناوین متعدد و افتخارات فردی را کسب کند. او اخیراً با هدایت آرجانتین به عنوان قهرمانی کوپا آمریکا 2021 در تابستان امسال تاریخ ساز شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала