اشتراک تیم دختران رباتیک افغانستان در یک مسابقه جهانی

© Sputnik / Firoz Mashoofاشتراک تیم دختران رباتیک افغانستان در یک مسابقه جهانی
اشتراک تیم دختران رباتیک افغانستان در یک مسابقه جهانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2021
عضو شوید
تیم دختران رباتیک افغانستان که در حال حاضر در قطر به سر می‌برند، سه ربات شان را در یک رقابت جهانی ربات سازی به رقابت گذاشتند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، تیم رباتیک دختران می‌گویند که برای نشان دادن توانمندی‌های دختران افغان به جهانیان و افتخار آفرینی به افغانستان به تلاش‌های شان ادامه می‌دهند.
این دختران امسال برای رقابت جهانی «فرست گلوبل» در بخش ربات سازی، سه ربات را به رقابت گذاشته اند.
 سمیه فاروقی سرگروه تیم دختران ربات‌ساز افغانستان گفت: «امسال هم مانند سال‌های گذشته، ما در مسابقات جهانی فرست گلوبل اشتراک کردیم، خوشحال هستیم که در سه بخش متفاوت سه روبات متفاوت را ساختیم».
هایدا حیدرپور عضو تیم دختران ربات‌ساز افغانستان گفته است: «کوشش کردیم برای بلند بردن نام افغانستان زحمات زیادی را انجام بدهیم، فرقی نمی‌کند در هر کجایی از جهان که باشیم، باز هم برای افغانستان کوشش می‌کنیم و زحمت می‌کشیم».
شبنم نورزی عضو دیگر این تیم در باره توانایی‌های زنان و دختران افغان، گفت: «من باور دارم که اگر برای زنان افغان فرصت داده شود، آنها می‌توانند روبات بسازند و هم می‌توانند پیشرفت کنند».
از سوی هم دختران رباتیک افغانستان از امارت اسلامی می‌خواهند که بی درنگ تمام مکتب‌های دخترانه را به روی دانش آموزان در کشور باز کنند.
رقابت جهانی فرست گلوبل امسال با اشتراک تیم‌های رباتیک 174 کشور به گونه آنلاین برگزار شده است و قرار است تا بیست روز دیگر نتیجه این رقابت‌ها مشخص شود. دختران ربات‌ساز افغان امیدوار استند که امسال نیز مانند سال های پیش، در این رقابت‌ها برای افعانستان جایزه بگیرند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала